میزان 28, 1400 10:53 Asia/Kabul
  • وضعیت افغانستان نتیجه لشکرکشی و تعهد ناپذیری آمریکاست
    وضعیت افغانستان نتیجه لشکرکشی و تعهد ناپذیری آمریکاست

سفیر ایران در اتریش گفت: هیچ کس تردید نمی کند که وضعیت افغانستان در درجه نخست نتیجه مستقیم مداخله نظامی ایالات متحده و دیگر نیروهای خارجی در افغانستان و خروج غیر مسئولانه آنها بعد از 20 سال است.

به گزارش رادیودری، "عباس باقرپور" در نشست بین المللی مهاجرت که روزسه شنبه در وین آغاز بکار کرد، افزود: کمک های سازمان های بین المللی فقط 7 درصد هزینه های جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی از مهاجران را پوشش داده و بقیه را جمهوری اسلامی ایران پرداخت کرده است.

باقرپور با اشاره به اینکه هم اکنون سیل مهاجران افغان در حال ورود به ایران هستند اما به دلائل مشخص از این هجوم در اروپا خبری نمی شود، افزود: هم چنین ناامید کننده است که برخی کشورهای اروپایی به طور علنی اعلام می کنند از پذیرش پناهندگان افغان امتناع می کنند.

باقرپور گفت: پناهندگان افغان از امکانات درمانی و آموزشی ایران در شرایطی استفاده می کنند که جمهوری اسلامی ایران به میلیاردها یورو پول مسدود شده در نتیجه تحریم های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا دسترسی ندارد.

ما حتی نتوانستیم با استفاده از پول خود واکسن کرونا برای مهاجران تهیه کنیم.

سفیر ایران در اتریش تاکید کرد: علاوه بر کمک های مالی، ما از ابزارها و تجهیزات مراقبت های بهداشتی پیشرفته برای بیمارستان های مرزی خود و هرگونه ابزارپشتیبانی دیگری که برای زندگی روزمره پناهندگان از جمله تحصیل و ایجاد شغل بیشتر ضروری است، استقبال می کنیم. باقرپور با اشاره به اینکه ارائه تجهیزات لازم و پیشرفته برای ردیابی مرزها و جلوگیری از سوء استفاده قاچاقچیان مواد مخدر از پناهندگان نیز بسیار مهم است، گفت : نیازی به بیان نیست که مبارزه ایران با قاچاقچیان مواد مخدر، برای حفاظت از اروپایی ها برای جمهوری اسلامی ایران بسیار پرهزینه بوده است.

هشدار سازمان ملل درباره موج جدید مهاجرت افغانها به ایران و پاکستان

کلیدواژه