میزان 29, 1400 13:06 Asia/Kabul
  • وزیر خارجه پاکستان امروز به کابل می‌رود
    وزیر خارجه پاکستان امروز به کابل می‌رود

وزیر امور خارجه پاکستان امروز در رأس یک هیأت وارد کابل پایتخت افغانستان می شود.

به گزارش رادیودری، شاه محمود قریشی قرار است در سفر امروز خود به کابل با مقام های دولت طالبان درباره روابط دوجانبه، مساله مهاجران و کمک‌های جهانی به افغانستان گفتگو کند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، فیض حمید رییس پیشین سازمان اطلاعات پاکستان از اولین مقاماتی بود که وارد کابل شد و با طالبان گفتگو کرد. در روز برگشت فیض حمید از کابل به اسلام‌آباد، طالبان دولت و کابینه خود را اعلام کرد.

در جریان حضور فیض حمید در افغانستان، طالبان در پنجشیر که یگانه نقطه خارج از کنترل آنان بود، پیشروی کردند و گزارش شد که هواپیماهای پاکستانی مراکز جبهه مقاومت را بمباران کرده‌است. از طرف دیگر، جهان، پاکستان را از کشورهای پرنفوذ بر طالبان می‌داند و این کشور بارها متهم به حمایت مستقیم از طالبان در جنگ 20 ساله افغانستان شده؛ اما مقام‌های پاکستانی این موضوع را رد کرده‌اند.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان بارها از امریکا خواسته که پول‌های مسدود شده افغانستان را آزاد ساخته و آن را در اختیار طالبان قرار دهند تا به گفته او، از بحران بشری در این کشور جلوگیری شود. عمران خان؛ نخست‌وزیر طالبان نیز چنین موضعی داشته و خواستار به رسمیت شناختن طالبان از سوی جهان نیز شده‌است.

پاکستان: جهان باید برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم افغانستان تلاش کند

کلیدواژه