عقرب 01, 1400 09:45 Asia/Kabul

عطا محمد نور فعال سیاسی افغان از ایجاد شورای عالی مقاومت ملی در این کشور برای تامین امنیت خبر داد.

به گزارش رادیو دری، عطا محمد نور رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی با انتشار بیانیه ای از ایجاد شورای مقاومت ملی افغانستان با تفاهم جمعی از شخصیت های سیاسی مخالف  طالبان خبرداد .

در اعلامیه آمده است که این شورا با هدف انسجام فعالیت های سیاسی و در صورت لزوم اقدامات نظامی مخالفان حکومت طالبان برای بیرون رفت افغانستان از وضعیت کنونی تشکیل شده است .

والی پیشین بلخ در این اعلامیه برپایبندی مخالفان سیاسی گروه طالبان بر ادامه مذاکرات به منظور دست یافتن به یک راه حل منطقی و همه جانبه برای حل مشکلات کشورش تاکید کرده است .

نور به طالبان هشدار داد درصورت امتناع این گروه از ادامه گفتگو ها و اصرار بر رفتار های تک قومی و تک جناحی در افغانستان شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان به اقدامات نظامی گسترده علیه حکومت طالبان دست خواهد زد .

اعلامیه شورای مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان همچنان خواست جامعه جهانی برای ایجاد حکومت همه شمول و مورد تایید مردم افغانستان و جناحهای سیاسی و قومی مختلف در این کشور را یک امر عقلانی و درراستای تامین شدن منافع ملی افغانستان بسیار ارزنده و قابل تقدیر دانسته است .

 قبل از این از سوی برخی رسانه ها گفته شده بود عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی- اسلامی ، عطامحمد نور، رهبر شاخه انشعابی حزب جمعیت اسلامی، محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، عبدالرب رسول سیاف، رهبر حزب دعوت اسلامی و یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری از اعضای اصلی این اتحاد سیاسی‌ هستند. 

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش کاظم حیدری:

تصمیم برای تشکیل شورای عالی مقاومت ملی در افغانستان

کلیدواژه