عقرب 08, 1400 20:29 Asia/Kabul
  • بسم الله محمدی جزئیات تازه ای را درباره فرار اشرف غنی مطرح کرد
    بسم الله محمدی جزئیات تازه ای را درباره فرار اشرف غنی مطرح کرد

وزیر دفاع پیشین افغانستان می گوید: رئیس دفتر اشرف غنی با فریب دادن کارکنان وزارت دفاع، زمینه فرار او را از افغانستان فراهم کرد.

 به گزارش رادیو دری، بسم‌الله محمدی وزیر دفاع پیشین افغانستان در توئیتی نوشته است :یکی از عوامل سقوط کابل به دست طالبان را « متین بیگ » رییس دفتر ریاست جمهوری سابق دانسته و گفته‌است که او زمینه فرار اشرف‌غنی را فراهم کرد.

وی درباره روز فرار اشرف غنی رئیس جمهوری  فراری این کشور در توئیتر خود نوشت: «یکی از عوامل سقوط، همین متین بیگ (رئیس دفتر اشرف غنی) بود؛ چون با توییت به مردم اطمینان داد که در کابل هیچ تهدیدی وجود ندارد و من و همکارانم را اغفال و زمینه فرار غنی را مساعد کرد.»

وزیر دفاع دولت پیشین افغانستان تاکید کرد: قرار بود که از فرودگاه اطلاع کسب کنیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است، اما متین بیگ با عجله به وزارت دفاع آمد و گفت که رئیس جمهوری(اشرف غنی) برای سخنرانی به این وزارتخانه می‌آید.

این در حالی است که متین بیگ به تازگی به ‌خاطر حمایت از غنی عذرخواهی کرده و گفته‌ است که فروپاشی افغانستان از سال 2014 آغاز شد؛ زمانی‌ که اشرف‌ غنی به قدرت رسید.

کابل در24 اسد با فرار غنی بدون درگیری به طالبان تسلیم شد و به این ترتیب، دولت افغانستان سقوط کرد.

پیشتر، روزنامه هشت صبح افغانستان به نقل از منبعی گزارش داد که اشرف غنی رئیس جمهوری سابق افغانستان درماه اسد از طریق ازبکستان از این کشور گریخت و از آنجا با خط هوایی قزاقستان به امارات رفت.

آمریکا سقوط کابل را غافلگیرانه خواند

جزییات فرار اشرف غنی از زبان یک مقام افغان

کلیدواژه