عقرب 16, 1400 13:06 Asia/Kabul
  • فقر بازار فروش دختران را در افغانستان رونق داده است
    فقر بازار فروش دختران را در افغانستان رونق داده است

بحران اقتصادی،فقر و گرسنگی درافغانستان مردم این کشور را در آستانه فصل سرما با مشکلات زیادی مواجه کرده است به طوری که شماری از خانواده ها برای نجات از گرسنگی به فروش دختران خود روی آورده اند.

به گزارش رادیو دری، تعدادی از  خانواده ها به دنبال گرسنگی و نا امیدی از تهیه غذا برای سیرکردن اعضای خانواده  خود مجبور به فروش کودکان بویژه دختران‌شان می شوند.

هرچند ازدواج کودکان در افغانستان یک امر معمول است، اما فقر ناشی از جنگ و تغییرات اقلیمی به ویژه خشکسالی بسیاری از خانواده ها را وادار کرده است که دختران شان را در خردسالی به خانه بخت بفرستند و  یا اینکه بفروشند.

در همین زمینه خبرنگار رادیو دری از ازدواج دختری 9 ساله با مردی 70 ساله در ولایت بادغیس و نیز رها شدن 6 کودک یک خانواده در مسجد شهر قلعه نو مرکز این ولایت خبر داده است.

همچنین در همین ولایت دختر 13 ساله ای به نام نجیبه در ازای 50 هزار افغانی به فروش رسیده است.

گل بی‌بی مادری که دختر هشت ساله اش را فروخته است می گوید:" من دخترم را به دلیل گرسنگی به سه لک (۳۰۰ هزار) افغانی فروختم. در روزهای آینده خریدار می‌آید و دخترم را می برد. "

رسانه های هرات نیز گزارش دادند که در روستاها و شهرهای دور افتاده افراد حاضرند برای نجات از گرسنگی، فرزندان خود را بفروشند.

زنده به گور کردن نمادین فرزندان در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان

کلیدواژه