عقرب 16, 1400 20:37 Asia/Kabul
  • عیادت دبیرکل مجمع اهل بیت (ع) از مجروحان حمله تروریستی مسجد قندهار
    عیادت دبیرکل مجمع اهل بیت (ع) از مجروحان حمله تروریستی مسجد قندهار

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت از برخی مجروحان انفجار قندهار در تهران عیادت کرد.

به گزارش رادیو دری، آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت عصر امروز یکشنبه ضمن گفت‌وگو با برخی حادثه دیدگان انفجار مسجد جامع فاطمیه در قندهار افغانستان و آرزوی سلامتی برای آنها از مردم افغانستان به عنوان انسان‌هایی نجیب یاد کرد و افغانستان را کشوری غنی دانست که دشمنان همواره به آن طمع داشته‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) همچنین درباره وضعیت آینده افغانستان، گفت: قطعاً آینده افغانستان به نوع عملکرد آنها نسبت به حضور مردم بستگی دارد. یعنی اگر حکومت، فراگیر باشد و مردم اجازه ورود به اجانب ندهند، افغانستان می تواند آینده خوبی داشته باشد اما اگر اجانب به شکل‌های مختلف ورود کنند و مردم نیز در سرنوشت خود حضور نداشته باشند و حکومت، فراگیر نباشد، دشمنان تلاش می‌کنند که این تنش‌ها تشدید پیدا کند.

آیت الله رمضانی افزود: مجامع جهانی و عقلا در افغانستان به ویژه علما و اندیشمندان و فرهیختگان این کشور و کسانی که نقش هدایتی را به عهده دارند، اگر می‌خواهند جلوی تنش‌ها و تهدیدها و کشتارها و رعب وحشت گرفته شود، باید به یک حکومت فراگیر برسند و احترام همه را حفظ کنند و اگر عقلانیت و اعتدال در آنجا حاکم باشد، آینده افغانستان آینده نویدبخشی خواهد بود.

در پی حادثه تروریستی جمعه (22 میزان 1400 ) در مسجد فاطمیه در ولایت قندوز  بیش از 40 تن به شهادت رسیدند و 70 نفر زخمی شدند.

منابع خبری انفجار را ناشی از 3 حمله انتحاری می‌دانند که در صف نمازگزاران، در ورودی مسجد و بیرون مسجد رخ داده است.

داعش مسئولیت این حادثه تروریستی را بر عهده گرفته است.

درمان مجروحان انفجار تروریستی مسجد جامع قندهار در تهران

کلیدواژه