عقرب 23, 1400 14:59 Asia/Kabul
  • نوروزی: کانال افغانستان شبکه سحر به زودی راه اندازی می شود
    نوروزی: کانال افغانستان شبکه سحر به زودی راه اندازی می شود

معاون برون مرزی سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران از ادامه پیگیری‌ها برای راه‌اندازی کانال سحر افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری  رادیو دری، " احمد نوروزی  " معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما امروز (یکشنبه)  در آیین اختتامیه اولین جشنواره تولیدات تلویزیونی و رادیویی شبکه جهانی سحر  بر اهمیت و حفظ شبکه های رادیویی و تلویزیونی این معاونت، تاکید و استفاده از لحظه لحظه آن برای انتقال پیام جمهوری اسلامی ایران  به سراسر جهان را توصیه کرد.   

نوروزی، افزود: با انتخاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست جمهوری و انتخاب تیم جدید و اتخاذ سیاست «نگاه به شرق » معاونت برون مرزی هم ادامه دهنده این سیاست خواهد بود و نشانه آن نیز ادامه پیگیری ها برای رفع موانع و مشکلات  راه اندازی کانال سحر افغانستان است. 

معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما همچنین گفت: شبکه سحر از قدیم الایام عامل و دلیل ایجاد شبکه های مختلف بوده و برهمین اساس در زمان حضور " پیمان جبلی " در معاونت برون مرزی تصمیم بر این شد که کانال جدید سحر افغانستان در شبکه جهانی سحر استقرار یابد

نوروزی همچنین گفت  : صرف داشتن شبکه، آنتن و کانال مهم است اما مهم تر از آن استفاده از لحظه ها برای انتقال پیام صلح، دوستی، همدلی و نمایش قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. 

معاون برون مرزی سازمان صدا وسیما خاطرنشان کرد : برگزاری این آیین از جمله کارهای خوبی است که امیدوارم سایر شبکه ها و ادارات کل رادیویی به تاثی از شبکه سحر اقدام به برگزاری آن نمایند.

نوروزی در پایان از همه همکاران معاونت  برون مرزی قدردانی و ابراز  امیدواری کرد که این معاونت به یکی از معاونت های پیشرو و سرآمد در رسانه ملی تبدیل شود.

راه اندازی شبکه تلویزیونی به زبان دری ویژه مردم افغانستان

 

کلیدواژه