عقرب 26, 1400 14:50 Asia/Kabul
  • توافق ایران و افغانستان درباره امنیت مرزها و ساماندهی مهاجران 
    توافق ایران و افغانستان درباره امنیت مرزها و ساماندهی مهاجران 

مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران اعلام کرد: درباره ساماندهی مهاجران و پناهندگان افغان در ایران توافق خوبی با دولت طالبان انجام شده است.

 به گزارش رادیودری،   " مهدی محمودی "   مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران  روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات‌های ایرانی و طالبان در کابل  گفت:  در حوزه انسداد مرزها، فعال کردن پاسگاه‌های مرزی و برخورد با قاچاقچیان انسان مذاکرات خوبی با طرف افغان انجام شد و توافق‌هایی مدنظر قرار گرفته است.  
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران ابراز امیدواری کرد، با همکاری ایران و افغانستان وضعیت خوبی در مرزها فراهم شود و برنامه ساماندهی پناهندگان و مهاجران افغان به طور مشترک دنبال شود. 
محمودی همچنین درباره امنیت افغانستان و موج جدید مهاجرت افغان‌ها نیز گفت:  شرایط برقراری ثبات و امنیت در افغانستان وجود دارد و نیاز نیست شهروندان این کشور خود را آواره کنند.  
مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور ایران خاطرنشان کرد:  مرزبانان ایرانی در مرزهای مشترک با افغانستان مستقر هستند و با طالبان توافق شد، نیروهای افغان هم به طور دائم در مرزها مستقر شوند.

کابل میزبان نشست هیات‌های ایران و طالبان

کلیدواژه