تحولات افغانستان ریشه در خیانت‌های آمریکا دارد
(last modified 1400-08-29T06:32:10+00:00 )
عقرب 29, 1400 11:02 Asia/Kabul
  • تحولات افغانستان ریشه در خیانت‌های آمریکا دارد
    تحولات افغانستان ریشه در خیانت‌های آمریکا دارد

سرپرست دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی "تبیان" در شهر مزارشریف، می گوید: تحولات اخیر افغانستان به خیانت‌های بزرگ امریکا و جامعه جهانی بر می‌گردد.

به گزارش رادیو دری، علی‌اکبر نورالحق خلیلی، سرپرست دفتر نمایندگی مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در شهر مزارشریف روز جمعه در بخش جمع‌بندی گفتمان دانشجویی که به موضوع "تحولات اخیر افغانستان و پیامدهای آن" در سالن اجتماعات این دفتر برگزار شده بود،گفت: خیانت های خارجی بویژه آمریکایی ها و فساد داخلی مسبب مشکلات داخلی است.

نورالحق افزود: وقتی به نشست بن (آلمان) در دوره حکومت موقت انتقالی کشور و دو دوره ریاست‌جمهوری آقای کرزی و غنی نگاهی داشته باشیم، بیشتر مسئولین به کم‌کاری، بیکاری، عدم مدیریت و حکومت‌داری فاسد متهم هستند.

وی افزود: با سرمایه‌های هنگفتی که در دودهه گذشته به افغانستان سرازیر شد، شایسته بود که این کشور روی امنیت، رفاه، آرامش، اقتصاد و تکامل را می‌دید اما متاسفانه چنین نشد.

نورالحق اظهار داشت: همه مردم افغانستان به خصوص جوانان بدانند که امریکایی‌ها صادقانه وارد کشور نشدند؛ بلکه با هزاران نیرنگ، فریب و حیله آمدند و کشور را به ویرانه تبدیل کردند.

به باور معاون دفتر تبیان در مزارشریف، تحولات اخیر کشور بر می‌گردد به همه‌ی خیانت‌های بزرگ امریکا و جامعه جهانی که پشت سر این حکومت به اصطلاح جمهوری قرار داشتند.

به گفته آقای نورالحق؛ با انعطاف و دوستی، قشر جوان کشور را باید به آینده باورمند سوق دهیم و برای ساختن کشور از همه اقشار کمک بگیریم.

انتقاد شدید مقام ارشد افغان از خیانت آمریکا به افغانستان

کلیدواژه