هشدار حکمتیار به طالبان درباره آزادی فعالیت رسانه ها
(last modified 1400-09-06T15:18:51+00:00 )
قوس 06, 1400 19:48 Asia/Kabul
  • هشدار حکمتیار به طالبان درباره آزادی فعالیت رسانه ها
    هشدار حکمتیار به طالبان درباره آزادی فعالیت رسانه ها

رهبر حزب اسلامی افغانستان به طالبان هشدار داد که دولت‌های قبلی در افغانستان به دلیل نظارت نکردن بر برنامه‌های ضد اسلامی رسانه‌ها حمایت مردم را از دست دادند.

به گزارش رادیو دری، «گلبدین حکمتیار» رهبر حزب اسلامی افغانستان با انتقاد از عملکرد رسانه‌ها در این کشور محتوای برنامه‌های آن‌ها را «مبتذل و ضد اسلامی» خواند و گفت: ادامه پخش این گونه برنامه ها به «جایگاه اسلامی و مذهبی» طالبان لطمه می‌زند.

وی با بیان اینکه پس از به قدرت رسیدن طالبان در روند کار رسانه‌ها هیچ تغییری دیده نمی‌شود، خواستار اعمال محدودیت‌های بیشتر بر رسانه‌ها شد.

رهبر حزب اسلامی افغانستان اضافه کرد: دولت‌های قبلی به دلیل پخش برنامه‌های «مبتذل و ضد اسلامی» در رسانه‌ها حمایت مردم مسلمان افغانستان را نداشتند و مردم حمایت خویش را از دولت پس گرفته و به «مجاهدین» پیوستند.

حکمتیار درباره بازگشایی سفارت‌های خارجی در کابل نیز اظهار کرد: باید زمانی به این سفارت‌ها اجازه بازگشایی داده شود که این کشورها حکومت افغانستان را به رسمیت بشناسند.

وی همچنین بر پرداخت غرامت از سوی کشورهایی که در افغانستان حضور نظامی داشتند  و آزادسازی دارایی‌های افغانستان تاکید کرد.

رسانه «رشد» پیش از این گزارش داده بود که گلبدین حکمتیار در بیانیه‌ای گفته است: در صورت جنگ با طالبان و داعش از داعشی‌ها حمایت خواهد کرد.

ابراز نگرانی اتحادیه خبرنگاران افغانستان درباره دستور العمل رسانه ای طالبان

انتقاد دیده بان حقوق بشر از مقررات جدید طالبان برای رسانه ها

کلیدواژه