قوس 08, 1400 13:39 Asia/Kabul
  • تحولات افغانستان؛محور دیدار وزیرخارجه طالبان با نماینده انگلیس
    تحولات افغانستان؛محور دیدار وزیرخارجه طالبان با نماینده انگلیس

سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در دوحه قطر با نماینده هیات دیپلماتیک انگلیس درخصوص مسایل مورد علاقه گفت وگو کرد.

به گزارش رادیو دری،امیرخان متقی که برای دور دوم مذاکرات با آمریکا در دوحه به سر می برد؛در دیدار با «مارتین لانگدن» کاردار هیات نمایندگی انگلیس در افغانستان که بعد از سقوط کابل در دوحه قطر مستقر شده- آزادی اموال بلوکه شده افغانستان را خواستارشد.

پس ازاین دیدار لانگدن گفت: محور مذاکرات با امیرخان متقی اوضاع انسانی، تداوم حمایت انگلیس از مردم افغانستان، چالش تروریسم و ضرورت بازگشت دختران افغان به مدرسه بود.

هیات مذاکره کننده طالبان در حال حاضر برای برگزاری دور دوم مذاکرات با آمریکا که قرار است دو هفته طول بکشد، در دوحه قطر به سر می برد.
هیات طالبان در این مذاکرات در مورد موضوعات سیاسی، پول های مسدود شده افغانستان، کمکهای بشردوستانه، گشایش دوباره سفارتخانه ها در کابل و موارد مرتبط بحث و گفت وگو خواهد کرد.
طالبان خواستار آزادی حدود ۱۰ میلیارد دلار از دارایی های افغانستان است که در بانک های آمریکا بلوکه شده است.
با ورود به فصل سرما، نهادهای بین المللی درباره بروز فاجعه انسانی در افغانستان هشدار داده اند حال آنکه گفته می شود در مواجهه با بحران نقدینگی، نظام بانکی این کشور هم تا فروپاشی، بیش از چند ماه فاصله ندارد.

طالبان: به جای اعمال فشار برای حل مشکلات با ما همکاری شود

کلیدواژه