قوس 17, 1400 14:37 Asia/Kabul
  • درخواست پاکستان از جامعه بین الملل برای نجات اقتصاد افغانستان
    درخواست پاکستان از جامعه بین الملل برای نجات اقتصاد افغانستان

دولت پاکستان از جامعه بین الملل خواست، برای حل بحران اقتصادی افغانستان به این کشور کمک کند.

به گزارش رادیودری، « عاصم افتخار » سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز (چهارشنبه)  از جامعه بین الملل درخواست کرد بر ایفای نقش خود در کمک اقتصادی به افغانستان تلاش کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه همه کشورها از جمله پاکستان مسئول برقراری امنیت در افغانستان هستند، ابراز امیدواری کرد، نشست  شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد در برداشتن گام عملی برای حل مشکلات افغانستان از جمله مشکلات اقتصادی و سرنوشت پناهجویان افغان مفید واقع شود.

 عاصم افتخار گفت:  نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی با شرکت کشورهای عضو این سازمان در تاریخ 19 دسامبر جاری/28قوس در اسلام آباد برگزار می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان درخصوص دعوت از نمایندگان دولت موقت طالبان در افغانستان به نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی نیز تصریح کرد، تصمیمات برای اینکه از طالبان با چه سطحی  برای شرکت در نشست دعوت بعمل آید، هنوز مشخص نیست با این حال شرکت نمایندگان این دولت در اجلاس ضروری است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در ادامه افزود: دعوت نامه هایی برای شرکت اعضا در نشست شورای وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی ارسال شده است و تلاش می کنیم که نماینده افغانستان نیز در این نشست  حضور داشته باشد.

موضع پاکستان درباره شرط کمک جامعه بین المللی به طالبان در افغانستان

کلیدواژه