طالبان: جهان در امور داخلی افغانستان دخالت نکند
(last modified 1400-09-19T07:56:55+00:00 )
قوس 19, 1400 12:26 Asia/Kabul
  • طالبان: جهان در امور داخلی افغانستان دخالت نکند
    طالبان: جهان در امور داخلی افغانستان دخالت نکند

معاون سخنگوی طالبان در واکنش به تاکید اتحادیه اروپا و پاکستان برای ایجاد دولت فراگیر در افغانستان گفت که جهان نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.

به گزارش رادیو دری، «جوزپ بورل» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان در ششمین نشست گفت‌وگوهای راهبردی دو طرف در بروکسل بر ایجاد دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

براساس بیانیه اتحادیه اروپا، در این دیدار دو طرف ضمن توافق بر «حفظ تعامل پایدار با افغانستان برای ارتقای ثبات و مبارزه با مواد مخدر و همچنین تهدید تروریسم، از گفت‌وگوهای بین‌ افغان ها برای دستیابی به آشتی ملی حمایت و بر اهمیت ایجاد دولت فراگیر و نماینده برای افزایش چشم‌انداز امنیت و ثبات، بهبود وضعیت اجتماعی-اقتصادی و حفظ حقوق بشر به ویژه حقوق زنان، دختران و اقلیت‌ها در افغانستان» تاکید کردند.

«بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان در واکنش به این نشست، تشکیل دولت را مساله داخلی افغانستان دانست و از جهان خواست تا در این باره مداخله نکند.

کریمی اضافه کرد: نظام سازی و ساختار حکومت مربوط به خود افغانستان است و جهان نباید در این مسائل به گونه آشکار مداخله کند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیر خارجه پاکستان در آن دیدار همچنین نگرانی خود را از احتمال سقوط اقتصادی و وخیم‌تر شدن بحران انسانی و ایجاد موج جدیدی از پناهجویان ابراز کرده بودند.

اتحادیه اروپا حکومت طالبان را به رسمیت نمی شناسد

تاکید عمران خان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

 

کلیدواژه