قوس 27, 1400 09:37 Asia/Kabul
  • طالبان حمله هوایی به ولایت \
    طالبان حمله هوایی به ولایت \"کنر\" را رد کرد

به دنبال حمله هواپیمای بدون سرنشین به ولایت کنر هم مرز با پاکستان، گروه طالبان با رد مسئولیت این حمله اعلام کرد که بررسی برای منشا آن ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت: روشن نیست موشک ها از سوی کدام کشور به ایالت کنر که در مرز پاکستان قرار دارد شلیک شده است.
مجاهد افزود: بررسی های ابتدایی نشان می دهد که چندین موشک به بخش هایی از ولایت کنر اصابت کرده اما معلوم نیست از سوی کدام کشور شلیک شده و بررسی ها در این مورد ادامه دارد.

واکنش طالبان به این موضوع در حالی بیان می شود که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع تحریک طالبان پاکستان گزارش داد که عصر پنجشنبه یک هواپیمای بی سرنشین محل استقرار "مولوی فقیر محمد" از رهبران تحریک طالبان پاکستان را در ولایت کنر مورد حمله قرار داده اما وی از این حمله جان سالم به در برده است.
در سالهای گذشته رهبران تحریک طالبان پاکستان در دو طرف خط مرزی "دیورند" در محور حمله های هواپیماهای بی سرنشین امریکا قرار داشتند، چنانچه حکیم الله محسود و مولوی فضل الله دو تن از رهبران پیشین این گروه در چنین حملاتی کشته شدند.
ثمر سادات نظامی پیشین در این باره میگوید: حریم هوایی افغانستان اکنون در اداره طالبان نیست و هر کشوری میتواند آزادانه از حریم هوایی افغانستان سوء استفاده کند.
تحریک طالبان پاکستان که یک گروه مخالف دولت پاکستان شناخته میشود، در ماه جاری پس از چندین روز مذاکره با حکومت پاکستان با میانجیگری طالبان، آتش بس اعلام شده با حکومت پاکستان را لغو کرد و حمله هایش را در چندین بخش آن کشور از سر گرفت.

مجاهد: طالبان از هیچ‌کس انتقام نمی گیرد

کلیدواژه