قوس 27, 1400 18:48 Asia/Kabul
  • درخواست کمک وزیر خارجه طالبان از ایران برای کاهش فشارهای اقتصادی در افغانستان
    درخواست کمک وزیر خارجه طالبان از ایران برای کاهش فشارهای اقتصادی در افغانستان

وزیر خارجه طالبان در دیدار معاون سفیر ایران در کابل از مقامات تهران خواست از ظرفیت خود برای برون‌رفت افغانستان از شرایط کنونی و کاسته شدن از فشارهای اقتصادی علیه مردم این کشور استفاده کنند.

به گزارش رادیو دری، متقی امروز در دیدار سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با قدردانی از کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان، از تهران خواست تا از ظرفیت بین‌المللی خود برای برون‌رفت افغانستان از شرایط کنونی بهره گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری دولت طالبان با جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما دو کشور همسایه هستیم و برای ادامه روابط گسترده و آزادانه در همه سطوح آمادگی کامل داریم.

وزیر خارجه طالبان درباره افزایش روابط دیپلماتیک میان افغانستان و سایر کشورها نیز گفت: هم‌اکنون آماده‌ایم تا کشورهای مختلف در سطوح مختلف دیپلماتیک فعالیت خود را در افغانستان از سر گیرند و ما نیز نمایندگان خود را در آن کشورها فعال کنیم تا بتوانیم مشکلات متعدد هموطنان افغانستانی را در کشورهای مقصد برطرف کنیم.

متقی همچنین با اشاره به برخی مشکلات مردم افغانستان اضافه کرد: امارت اسلامی آماده است زمینه آغاز به کار بنیادهای خیریه بین‌المللی را در افغانستان فراهم و با آنها به طور گسترده همکاری کند.

وزیر امور خارجه طالبان با اشاره به برخی اظهارنظرها درباره ارتباط حکومت جدید افغانستان و آمریکا نیز گفت: از اصول و ارزش‌های خود به هیچ عنوان کوتاه نیامده ایم و آنچه بیان می‌شود تلاشی برای احقاق حقوق مردم افغانستان در عرصه داخلی و بین‌المللی است که نمود بارز آن سپردن کرسی سازمان ملل به مردم افغانستان است نه افرادی غیرمسوول که همچنان بر این کرسی‌ها تکیه زده اند.

اهدای تابلوی نفیس هنری به سرپرست وزارت خارجه طالبان

در این دیدار مصوبات اقتصادی سفر حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس‌جمهوری ایران در امور افغانستان پیگیری و بر تأمین نیاز مردم افغانستان به سوخت و لوازم گرمایشی در فصل زمستان تأکید شد.

همچنین معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل در این دیدار یک تابلوی هنری منقش به آیات قرآن کریم به امیرخان متقی اهدا کرد.

کاظمی قمی: سیاست دولت ایران حمایت از مردم افغانستان است

 

کلیدواژه