ایران فارغ از مسائل سیاسی، کمک بشردوستانه به افغانستان را ادامه می‌دهد
(last modified 1400-09-28T04:38:45+00:00 )
قوس 28, 1400 09:08 Asia/Kabul
  • ایران فارغ از مسائل سیاسی، کمک بشردوستانه به افغانستان را ادامه می دهد
    ایران فارغ از مسائل سیاسی، کمک بشردوستانه به افغانستان را ادامه می دهد

دستیار وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: تهران حامی همه تلاش‌ها برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان است و بر ادامه این فرآیند فارغ از بحث‌های سیاسی و مسائل حقوقی تاکید می کند.

به گزارش رادیو دری؛«سید رسول موسوی» دستیار وزیر امور خارجه و رئیس هیات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایتخت پاکستان به خبرنگاران گفت: ایران از هر تلاشی برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به داخل افغانستان حمایت می‌کند و در این چارچوب  تاکنون بیش از ۱۳ فروند هواپیمای کمک رسانی به افغانستان اعزام کرده و مرزهای خود را نیز باز نگه داشته است.

وی همچنین درباره اجلاس کارشناسان ارشد کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی افزود: بخش اول نشست کارشناسان ارشد مرتبط با اجلاس فوق العاده وزیران خارجه کشورهای اسلامی درباره افغانستان و جلب کمک‌های بشردوستانه برای مردم این کشور همسایه است.

رئیس هیات ایران در نشست اسلام‌آباد اضافه کرد: با توجه به نگاه جامعه جهانی و سازمان همکاری اسلامی به ساختار حکومتی موجود در افغانستان که هنوز به رسمیت شناخته نشده است در خصوص کمک رساندن به این کشور ملاحظاتی وجود دارد به همین دلیل هیات‌ها می کوشند که راهی را پیدا کنند تا علی رغم موانع حقوقی، کمک به افغانستان ادامه پیدا کند.

موسوی مساله فلسطین را دستور کار دیگر نشست کارشناسان عنوان کرد و ادامه داد: بیانیه مربوط فلسطین به صورت اجماعی تصویب شد و بحث‌های کارشناسی مرتبط با بیانیه افغانستان ادامه خواهد داشت.

تاکید ایران بر ایفای نقش فعال‌تر سازمان همکاری اسلامی درافغانستان

کلیدواژه