قوس 28, 1400 16:35 Asia/Kabul
  • تاکید ازبکستان بر عملی شدن تعهدات طالبان
    تاکید ازبکستان بر عملی شدن تعهدات طالبان

وزارت خارجه ازبکستان می‌گوید که مقامات این کشور در دیدار با سرپرست وزارت خارجه طالبان از این گروه خواسته اند که به حقوق بشر از جمله حقوق زنان، حقوق اقلیت‌های قومی احترام بگذارند.

به گزارش رادیو دری، وزارت امور خارجه ازبکستان امروز (یکشنبه) با نشر بیانیه‌ای اعلام کرد که هیات دولتی به ریاست "ایلخوام مخکاموف" وزیر ترانسپورت ازبکستان با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان در حاشیه نشست فوق‌العاده کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام‌آباد، دیدار و گفتگو کرد.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار، بر لزوم اجرای تعهدات طالبان به حقوق بشر از جمله حقوق زنان، حقوق اقلیت‌های قومی تاکید شد.

به گفته این وزارتخانه، طالبان در این دیدار، از ازبکستان به خاطر کمک‌های ارائه شده در بازسازی زیرساخت‌های اقتصادی-اجتماعی افغانستان و همچنان اجرای پروژه‌های زیربنایی بزرگ در بخش‌های ترانسپورت و انرژی در افغانستان، قدردانی کردند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در 14 اپریل /25 حمل اعلام کرد که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، عملیاتی که به طولانی‌ترین عملیات نظامی خارج از کشور در تاریخ امریکا تبدیل شد. 

پس از اعلام آمادگی امریکا برای خروج نیروهایش، طالبان عملیات گسترده‌ای را برای کنترل قدرت در افغانستان آغاز کردند. در 15 اگست، اشرف غنی فرار کرد و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند.

امیرخان متقی با رهبر جمعیت علمای پاکستان دیدار کرد

کلیدواژه