آمریکا از نگاه نظامی در افغانستان شکست خورده است
(last modified Mon, 27 Dec 2021 11:32:47 GMT )
جدی 06, 1400 16:02 Asia/Kabul
  • طالبان: آمریکا از نگاه نظامی در افغانستان شکست خورده است
    طالبان: آمریکا از نگاه نظامی در افغانستان شکست خورده است

شیر محمد عباس استانکزی معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان گفت که آمریکا از نگاه نظامی در افغانستان شکست خورده است اما در میدان سیاست و اقتصاد هنوز با افغانستان در جنگ قرار دارد.

به گزارش رادیودری، استانکزی در همایشی در کابل با تاکید براینکه آمریکا نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند، افزود: اما در میدان سیاست، اقتصاد، تبلیغات و اطلاعات آنها هنوز هم با ما در جنگ هستند.

او ادامه داد: حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ در روشنی روز اتفاق افتاد و در حدود ساعت ۱۲ و در تاریکی شب از کشور ما گریخت.

استانکزی در ادامه هشدار داد که هرگاه کشوری بخواهد به افغانستان نگاه بد بکند، آنان برای دفاع از خاک خود توانایی چهل سال جنگ دیگر را هم دارند.

این مقام بلند پایه طالبان همچنین به موضوع مسدود شدن ذخایر ارزی افغانستان اشاره کرد و افزود: مسدود شدن ذخایر ارزی افغانستان از سوی ایالات متحده یک اقدام ظالمانه است.

استانکزی تاکید کرد: ما باز هم به تمام کشورهای جهان و به خصوص آمریکا می‌گوییم که در امور داخلی افغانستان مداخله نکنند و بگذارند که افغان‌ها خودشان نظام، حکومت و اقتصادشان را بسازند.

وی در ادامه کمک‌های بشردوستانه جهان برای افغانستان را کافی ندانست و تصریح کرد، این کمک‌ها حتی یک درصد از چالش‌های کنونی کشور را حل نکرده است.

او همچنین از کشورهای همسایه افغانستان خواست در این شرایط حساس، مرزهای خود را به روی افغان‌ها باز نگه دارند تا به گفته وی داد و ستد و بازرگانی انجام شود.

در همایش کابل دیگر مقام‌های طالبان جلوگیری از تفرقه افکنی و اعتماد سازی میان اقوام کشور و نیز چگونگی سازش با جهان را از چالش‌های بزرگ در برابر طالبان عنوان کردند.

راهبرد نظامی آمریکا در افغانستان شکست خورده است

کلیدواژه