جدی 06, 1400 16:52 Asia/Kabul
  • وزیر داخله پاکستان: حصارکشی مرزی با افغانستان را تکمیل می‌کنیم
    وزیر داخله پاکستان: حصارکشی مرزی با افغانستان را تکمیل می‌کنیم

در پی بروز اختلافات بین مرزبانان پاکستانی و نیروهای طالبان بر سر حصارکشی مرزی در دیورند، وزیر امور داخله پاکستان گفته که حصارکشی مرزی با افغانستان را در همکاری با طالبان تکمیل خواهند کرد.

به گزارش رادیودری، شیخ رشید احمد، وزیر امور داخله پاکستان روز یکشنبه گفته که می‌خواهد پروژه سیم خاردار خط دیورند را تکمیل کند و در این زمینه طالبان با آنان همکاری می‌کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که اخیرا بین مرزبان پاکستانی و نیروهای امنیتی طالبان در مناطق مرزی، درگیری هایی رخ داده است.

دو روز قبل، منابع در ولایت کنر گفتند که نظامیان پاکستانی، مناطقی از این ولایت را راکت باران کردند. این حملات هر چند تلفات جانی نداشته اما باعث وارد شدن آسیب به مواشی باشندگان محل شده است.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان بعد از این حادثه، به رسانه ها گفت که "حتی اگر یک موشک از آن طرف آمده باشد، از این طرف پاسخ داده شده است، یعنی ما نمی‌توانیم بی‌تفاوت بمانیم، ما پاسخ دهنده هستیم و پاسخ می‌دهیم."

چند روز پیش نیروهای طالبان در ولسوالی لعل‌پور ننگرهار از ایجاد تأسیسات پاکستان در امتداد خط مرزی دیورند جلوگیری کردند.

از سویی دیگر قاری فصیح‌الدین، رئیس ستاد ارتش طالبان روز جمعه گذشته به ولایت‌های ننگرهار و کنر سفر داشت.

در اعلامیه‌‌ای که از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان در ننگرهار روز گذشته به رسانه‌ها داده شد، از قول قاری فصیح‌الدین نوشته شده، آنان به حسن هم‌جواری پایبند هستند، اما اگر سرزمین‌شان مورد تهاجم قرار گیرد خاموش نمی‌نشینند.

وزیر کشور پاکستان: هرگز حصارکشی خود در مرز افغانستان را برنمی داریم

کلیدواژه