دلو 03, 1400 09:22 Asia/Kabul
  • نگرانی سازمان ملل از ناپدید شدن دو فعال حقوق زنان در کابل
    نگرانی سازمان ملل از ناپدید شدن دو فعال حقوق زنان در کابل

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان با ابراز نگرانی درباره ناپدید شدن دو فعال حقوق زنان از طالبان خواست در مورد محل حبس این افراد اطلاع رسانی کند.

به گزارش رادیو دری، دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای با ابراز نگرانی از ربوده شدن دو فعال زن به نام های "تمنا زریاب پریانی" و "پروانه ابراهیم خیل" از طالبان خواست تا ضمن اطلاع رسانی از وضعیت این افراد، محل حبس آنها را اعلام کند.

این در حالی است که وزارت امور داخله طالبان خبر بازداشت این دو فعال حقوق زنان را رد کرده‌ است.

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان هم با رد خبر بازداشت تمنا زریاب پریانی، ویدیوی منصوب به وی را «ساختگی» توصیف کرده بود.

در ویدیویی از تمنا زریاب پریانی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است او فریاد می زند که افراد طالبان برای بازداشت وی به خانه اش حمله کرده اند. 

درهمین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک شاهد مدعی شد که افراد طالبان چهارشنبه شب با حمله به خانه تمنا زریاب پریانی او و سه خواهرش را با خود برده اند.

فردی که شاهد بازداشت تمنا زریاب پریانی بوده می‌گوید که حدود ده نفر که خود را از استخبارات طالبان معرفی کردند حوالی ۸ شب چهارشنبه هفته گذشته به خانه این زن حمله و او را به همراه خواهرانش بازداشت کردند.

تمنا زریاب پریانی یکی از زنانی بود که روز یکشنبه گذشته در اعتراض به اعمال حجاب اجباری از سوی طالبان در تظاهرات شرکت کرده بود.

دیده بان حقوق بشر درباره زندگی زنان افغان تحت حکومت طالبان هشدار داد

انعام الله سمنگانی : نقض حقوق زنان افغانستان بی اساس است

کلیدواژه