دلو 10, 1400 17:50 Asia/Kabul
  • حملات راکتی به ساختمان ولسوالی دره پنجشیر و سالنگ پروان
    حملات راکتی به ساختمان ولسوالی دره پنجشیر و سالنگ پروان

منابع محلی در ولایت‌های پنجشیر و پروان می‌گویند که ساختمان ولسوالی‌های دره پنجشیر و سالنگ ولایت پروان آماج حملات راکتی قرار گرفته‌اند.

به گزارش رادیو دری، مسئولان محلی طالبان در ولایت پروان حمله راکتی به ساختمان ولسوالی سالنگ این ولایت را تکذیب می‌کنند.

عبدالرازق محمدی، قوماندان امنیه ولسوالی سالنگ می‌گوید: «فقط چند فیر با سلاح‌های سبک از راه دور بر ساختمان قوماندانی امنیه شلیک شده است.»
از سوی دیگر، منابع محلی در ولایت پنجشیر می‌گویند که شب گذشته ساختمان ولسوالی دره این ولایت نیز آماج حملات راکتی قرار گرفته است. به گفته‌‌ آنان، راکت‌های شلیک‌شده به ساختمان این ولسوالی برخورد نکرده است.

آنان همچنان افزوده‌اند که صبح امروز یک دستگاه خودروی نظامی طالبان، در ولسوالی بازارک ولایت پنجشیر هدف انفجار مین کنار جاده‌ای قرار گرفته است. به گفته منابع، این انفجار تلفات جانی در پی نداشته است.

اما مقام‌های محلی طالبان برای ولایت پنجشیر این دو رویداد را تکذیب کرده‌اند. ابوبکر صدیق، سخنگوی  طالبان برای ولایت پنجشیر، این ادعا‌ها را شایعه خوانده است.

هرچند تا کنون گروهی مسئولیت این رویدادها را به عهده نگرفته است؛ اما فرمانده طالبان در ولسوالی سالنگ ولایت پروان، افراد وابسته به جبهه مقاومت پنجشیر را عامل این حادثه اعلام کرده است. 

 

سوء قصد به جان آمر امنیت طالبان در ولایت پنجشیر

کلیدواژه