دلو 11, 1400 18:20 Asia/Kabul
  • پاکستان و افغانستان در مسائل مرزی به توافق رسیدند
    پاکستان و افغانستان در مسائل مرزی به توافق رسیدند

دولت پاکستان و حکومت طالبان برای تشکیل کمیته مشترک حل مسائل مرزی به توافق رسیدند.

به گزارش رادیودری به نقل از سایت خبری «داون نیوز»، پس از تنش و اختلافات مرزی اخیر میان پاکستان و افغانستان در منطقه «دیورند»، طرفین در سفر «معید یوسف» مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل برای تشکیل کمیته حل مسائل مرزی به توافق رسیدند.

در بیانیه کمیته امنیت ملی پاکستان آمده است: معید یوسف در سفر ۲ روزه خود با «عبدالسلام حنفی» معاون رئیس دولت موقت طالبان و «امیرخان متقی» سرپرست وزارت امور خارجه طالبان دیدار و درخصوص روابط دوجانبه گفتگو کرد.

بررسی آخرین تحولات افغانستان در کنار تاکید بر تقویت تعاملات اقتصادی دوطرفه با هدف غلبه بر بحران فعلی افغانستان از مهمترین موضوعات بررسی شده در این دیدار‌ها است.

کمیته امنیت ملی پاکستان این سفر را زمینه ساز پیشبرد اهداف تجاری و همکاری در بخش اجتماعی دو کشور توصیف کرده و افزود: طرفین جهت ایجاد یک مکانیسم ملی در راستای هماهنگی بیشتر برای حل مسائل مرزی و ارتقا و تسهیل تجارت در گذرگاه‌های مرزی مشترک به توافق رسیدند.

به گفته منابع خبری، توسعه تجارت دوجانبه از طریق ارز ملی، افزایش همکاری در زمینه‌های مختلف از آموزش، بانکداری، گمرکات، راه آهن و هوانوردی و تاکید بر تکمیل زودهنگام سه پروژه بزرگ ارتباطی «کاسا ۱۰۰۰»، «تاپی» و پروژه راه آهن «ترانس افغان» از دیگر محور‌های بررسی شده در سفر معید یوسف به کابل بوده است.

برنامه ها و اهداف سفر مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل

کلیدواژه