دلو 25, 1400 12:17 Asia/Kabul
  • تعیین نماینده زنان در ولایت بدخشان توسط طالبان
    تعیین نماینده زنان در ولایت بدخشان توسط طالبان

حکومت طالبان در اقدامی کم سابقه خانم "نیسا مبارز" را به‌عنوان نخستین نماینده زنان در ولایت بدخشان تعیین کرد.

تعیین نماینده زنان از سوی طالبان در ولایت بدخشان با استقبال بانوان در این ولایت مواجه شد و آنان امیدوارند که محدودیت‌های دیگر علیه زنان نیز برداشته شود. دو هفته پیش هم رادیو حریم زن، ویژه زنان در بدخشان فعالیت خود را آغاز کرده بود؛ در حالی که در سایر ولایات هنوز در برابر کار زنان محدودیت وجود دارد.

به گزارش رادیودری، مسئولان محلی در بدخشان روز گذشته برای نخستین بار و دراقدامی کم سابقه، "نیسا مبارز" را به‌عنوان نماینده زنان این ولایت معرفی کردند.

معزالدین احمدی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بدخشان گفت: زنان می‌توانند در نظام طالبان در تمام بخش‌ها حتی در بخش نیروهای نظامی نیز اجرای وظیفه کنند اما باید ارزش‌های اسلامی را رعایت کنند.

به گفته‌ی احمدی، مسئولان محلی طالبان یک آدرس مشخص برای بانوان ایجاد کردند تا زنان بتوانند مشکلات خود را از این آدرس به گوش مسئولان محلی برسانند.

در همین حال؛ نیسا مبارز، نماینده جدید زنان در ولایت بدخشان در اظهاراتی گفت: زنان در حکومت گذشته مدارک عالی بدست آوردند اما نتوانستند شغل های مناسب کسب کنند. خانم مبارز افزود: بیکاری در نظام قبلی سبب شد که تعدادی زیادی از بانوان به اعتیاد روی بیاورند.

اعتراض زنان بدخشان علیه طالبان

کلیدواژه