حوت 01, 1400 14:13 Asia/Kabul
  • وعده طالبان برای رسیدگی به مشکلات شیعیان افغانستان
    وعده طالبان برای رسیدگی به مشکلات شیعیان افغانستان

معاون اداری رییس دولت موقت طالبان در افغانستان در دیدار شماری از شیعیان این کشور می گوید: این دولت به مشکلات و نظرات شیعیان رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش رادیو دری، مولوی عبدالسلام حنفی معاون ملا محمد حسن آخند رئیس الوزرای طالبان در دیدار با شماری از علما، استادان و جوانان اهل تشیع وعده سپرد که برای رسیدگی به مشکلات شیعیان توجه شود.

مولوی حنفی در این دیدار تأکید کرد که دروازه دفترهای مسئولان طالبان همیشه به‌روی مردم باز است و مردم می‌توانند مسایل و مشکلات شان‌ را به‌گونه مستقیم مطرح کنند.

عبدالسلام حنفی پیش از این نیز گفته بود: «در افغانستان بین اهل تشیع و اهل سنت  هیچ نوع تبعیض و اختلافات وجود ندارد و به هیچکس اجازه دامن زدن به اختلافات مذهبی را نمی‌دهیم.»

شورای علمای شیعه افغانستان ابراز‌ امیدواری کرده است که طالبان به خواست جامعه شیعه رسیدگی کند.

این شورا به رسمیت‌ شناخته شدن فقه اهل تشیع و نقش و جایگاه شیعیان در دولت موقت طالبان را خواستار است.

پیش از این نیز هیات هایی از شورای علمای شیعه افغانستان با مقامات طالبان درباره تشکیل دولت فراگیر در این کشور گفت‌وگو کرده بودند.

سید حسین عالمی بلخی معاون شورای علمای شیعه افغانستان نیز با اشاره به اینکه جامعه تشیع آماده همکاری با دولت طالبان در افغانستان برای رفع مشکلاتی چون فقر و بیکاری است، تأکید کرده بود خشونت به‌ نفع مردم افغانستان نیست.

وی گفته بود: «در زمان حاضر مشکلات زیادی چون تورم، بیکاری و بحران اقتصادی مردم افغانستان را رنج می‌دهد و دلیل اصلی این مشکلات را تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب است.»

ضرورت توجه طالبان به حقوق شیعیان در افغانستان و اهمیت حضور فعال شیعیان در صحنه

کلیدواژه