حوت 07, 1400 12:34 Asia/Kabul
  • مجوز وزارت دارایی امریکا برای تسهیل فعالیت‌های تجاری در افغانستان
    مجوز وزارت دارایی امریکا برای تسهیل فعالیت‌های تجاری در افغانستان

وزارت دارایی آمریکا برای تسهیل فعالیت‌های تجاری در افغانستان، مجوز جدید صادر کرده است.

به گزارش رادیو دری، این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که براساس مجوز جدید، مؤسسات مالی، سازمان‌های غیردولتی و بین‌المللی و شرکت‌های بخش خصوصی می‌توانند همزمان با پیروی از تحریم‌های ایالات متحده، در معاملات و فعالیت‌های گسترده در افغانستان شرکت کنند.

طبق مجوز جدید، معاملات با ادارات دولتی حکومت موقت طالبان نیز مجاز است.

وزارت خارجه‌ آمریکا گفته است که تحریم‌ها بر طالبان همچنان پابرجاست؛ اما اقدام تازه فعالیت شرکت‌های خصوصی و سازمان‌های کمک‌رسانی را تسهیل می‌کند که با نهادهای حکومتی افغانستان که توسط افراد تحریم‌شده رهبری می‌شوند، کار می‌کند. این فعالیت در بخش پرداخت مالیات، محصول گمرکات و معاملات دیگری که نیازمندی‌های بشردوستانه به آن وابسته است.

وزارت دارایی آمریکا در این اعلامیه گفته است که  برای بازسازی اقتصاد افغانستان در کنار مردم این کشور خواهد بود. این وزارت پیش از این هم مجوزهای مالی برای تسهیل کمک‌رسانی به مردم افغانستان صادر کرده بود.

روی‌کارآمدن طالبان که منجر به قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی شد، اقتصاد افغانستان را که به حمایت‌های خارجی وابسته بود، با فروپاشی کامل مواجه کرده است.

گفته می‌شود در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

آمریکا برای انتقال حواله‌های شخصی به افغانستان مجوز صادر کرد

کلیدواژه