حوت 08, 1400 12:13 Asia/Kabul
  • صلیب سرخ خواستار حمایت از اقتصاد افغانستان شد
    صلیب سرخ خواستار حمایت از اقتصاد افغانستان شد

مدیرکل کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ با ابراز نگرانی از وضعیت بشری افغانستان، حمایت جامعه جهانی از اقتصاد این کشور را خواستار شد.

به گزارش رادیو دری، ماردینی مدیرکل کمیته‌ی بین‌المللی صلیب سرخ صبح امروز (یک‌شنبه) در رشته‌توئیتی، وضعیت بشری در افغانستان را نگران‌کننده خواند و گفت: این نهاد همچنان در کنار مردم افغانستان خواهد ماند؛ «زیرا آینده این کشور نامشخص است».

به تازگی هیأتی از نمایندگان نهادهای کمک‌رسان سازمان ملل هم که وضعیت بشری افغانستان را بررسی کردند، گفتند: سطح نیازهای کمک بشردوستانه در این کشور بی‌سابقه است و  بیش از ۲۴ میلیون تن، حدود ۵۹ درصد از جمعیت افغانستان به کمک‌های نجات‌بخش نیاز دارند.

این هیأت در بیانیه‌ای روز شنبه توسط دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل (اوچا) منتشر شده، خواهان حمایت از فعالیت بشردوستانه در افغانستان شده است.

روی‌کارآمدن طالبان که منجر به قطع کمک‌های خارجی و وضع محدودیت مالی شد، اقتصاد افغانستان را که به حمایت‌های خارجی وابسته بود، با فروپاشی کامل مواجه کرده است. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مردم افغانستان زیر خط فقر قرار دارند و همچنین بیش از نیمی از جمعیت کشور با گرسنگی شدید مواجه‌اند.

سازمان ملل: ۲۴ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

کلیدواژه