حوت 14, 1400 08:59 Asia/Kabul
  • سازمان همکاری اسلامی: برای کمک به افغانستان متعهد هستیم
    سازمان همکاری اسلامی: برای کمک به افغانستان متعهد هستیم

سازمان همکاری اسلامی از کشورهای اسلامی خواست از طریق حساب بانکی که برای صندوق امانت انساندوستانه افغانستان در بانک توسعۀ اسلامی ایجاد شده است، کمک‌های خود را واریز کنند.

به گزارش رادیو دری، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه ای با تاکید بر تعهد خود برای کمک به مردم افغانستان اعلام کرد: به کمک و حمایت از مردم افغانستان متعهد هستیم و برای اجرای قطعنامه ویژه‌ای که در نشست پاکستان صادر شد نیز تلاش خواهیم کرد.

در بیانیه سازمان همکاری‌ اسلامی آمده است: دولت نیجریه اخیرا یک‌میلیون دلار به صندوق «امانت بشردوستانه افغانستان» کمک کرده که این کمک ها برای مردم افغانستان از جمله زنان و کودکان است .

کشورهای اسلامی در نشست اخیر این سازمان که به‌میزبانی پاکستان برگزار شد تعهد کرده بودند با هدف ایجاد ساز و کاری به منظور ارسال کمک‌‌های بشردوستانه به افغانستان، صندوق امانت انسان‌دوستانه برای این کشور را ایجاد و نیز برای آزادسازی دارایی‌های افغانستان تلاش کنند.

در شرایط کنونی مردم افغانستان به دلیل تحریم ها و بلوکه شدن و مصادره دارایی های کشورشان در آمریکا با گرسنگی و خطر قحطی روبرو هستند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل چندی پیش ضمن هشدار در مورد خطر مرگ میلیون ها تن از مردم افغانستان، تزریق پول به این کشور را ضرورتی فوری توصیف کرد.

کمک سازمان همکاری اسلامی به افغانستان

پیشنهاد ایجاد کارگروه افغانستان در سازمان همکاری‌ اسلامی

کلیدواژه