حمل 03, 1401 10:37 Asia/Kabul
  • عمران‌ خان: جهان با حاکمان جدید افغانستان کنار بیاید
    عمران‌ خان: جهان با حاکمان جدید افغانستان کنار بیاید

نخست وزیر پاکستان گفت: برای کمک به مردم افغانستان و جلوگیری از تشدید بحران انسانی و معیشتی در این کشور باید با حاکمان جدید آن کنار آمد و مسیر تعامل با آنها را در پیش گرفت.

به گزارش رادیو دری؛ عمران خان در چهل و هشتمین اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد با تاکید بر برقراری ثبات در افغانستان و کمک به مردم این کشور برای نجات از پیامدهای جنگ چهل ساله افزود: برقراری ثبات پایدار در افغانستان و استقرار دولتی مستحکم در این کشور تنها راه برای جلوگیری از تروریسم بین المللی است.

وی سپس با استقبال از تصویب قطعنامه تعیین ۱۵ مارس به عنوان روز جهانی مقابله با اسلام هراسی از سوی سازمان ملل، از نگرش تبعیض آمیز جهان غرب در قبال ملت های مسلمان و سوء استفاده از قوانین و هنجارها برای بی حرمتی به مقدسات اسلامی انتقاد کرد و افزود: باید از ارزش های اسلامی دفاع کنیم، زیرا این ارزش ها امروز با شدیدترین تهدیدها روبرو است و ما باید برای تقویت مقابله با این توطئه جبهه متحدی تشکیل دهیم.

نخست وزیر پاکستان حل مناقشات فلسطین و منطقه کشمیر تحت کنترل هند را نیازمند یک صدایی جهان اسلام و برداشتن گام های جدی علیه پدیده اشغالگری دانست و اضافه کرد: سازمان همکاری اسلامی می تواند در کنار چین نقش میانجی  برای آتش بس در اوکراین و کمک به توقف درگیری ها ایفا کند.

در این اجلاس «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین نیز که به عنوان مهمان ویژه حضور داشت بر تعهد پکن برای همفکری و همکاری در مسیر صلح و ثبات در منطقه و جهان و تقویت مناسبات با جهان اسلام تاکید کرد.

شعار اجلاس وزیران خارجه اسلامی در اجلاس این دوره "مشارکت برای وحدت، عدالت و توسعه" است.

در این نشست دو روزه که امروز پایان می یابد موضوعات مرتبط با جهان اسلام به ویژه مساله فلسطین و بحران افغانستان بررسی می شود.

قریشی: جهان اسلام از طالبان در مبارزه با داعش حمایت کند

نشست وزرای خارجه کشور‌های سازمان همکاری اسلامی در پاکستان

کلیدواژه