حمل 03, 1401 11:05 Asia/Kabul

در حالی که قرار بود با آغاز سال تعلیمی جدید در افغانستان از امروز مدرسه ها به روی همه دانش آموزان دختر و پسر بازگشایی شود، درهای مدارس همچنان به روی دختران بالاتر از صنف ششم بسته ماند.

به گزارش رادیو دری؛ وزارت معارف حکومت طالبان امروز در اعلامیه ای به تمام مدرسه های دخترانه صنف ششم به بالا اعلام کرده است که کلاس های درس آنها تا اطلاع بعدی تعطیل است.

این در حالی است که پیش از این قرار بود از روز سوم حمل مدرسه ها در همه صنوف به روی دختران و پسران افغانستانی گشوده شود و بر این اساس بسیاری از دختران در ولایت های مختلف صبح امروز راهی مدرسه شدند.

 

در اعلامیه وزارت معارف حکومت طالبان آمده است: زمانی که طرح جامع مطابق شریعت و فرهنگ افغان آماده و ازسوی مقام رهبری امارت دستور داده شود (موضوع) به اطلاع مکتب های دخترانه خواهد رسید.

در پی صدور این اعلامیه، دختران بالاتر از صنف ششم که در مدرسه های خود حضور یافته بودند دوباره تعطیل شدند که این وضعیت موجب نگرانی و اندوه  بسیاری از دختران دانش آموز شد.

در پی این اقدام، دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل از تصمیم اخیر وزارت معارف حکومت طالبان مبنی بر به تعویق انداختن روند تحصیل دختران بالاتر از صنف ششم ابراز تاسف کرد.

 طالبان پیش از این بارها وعده داده بودند که مدرسه ها به روی تمامی دختران و پسران از سوم حمل باز خواهد شد.

 یونیسف نیز چند روز پیش از خانواده های افغانستانی خواست فرزندان خود را برای حضور در مدرسه آماده کنند.

 تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان در 7 ماه گذشته با انتقادهای فراوانی رو به رو شده است و کشورهای مختلف آن را نشانه ای از تبعیض  نسبت به حقوق دختران و زنان می دانند.

طالبان باز هم درباره تحصیل دختران وعده مساعد داد

وعده طالبان برای اجازه تحصیل به دختران

مجاهد: مدارس دخترانه از بهار آینده بازگشایی می شود

 

کلیدواژه