حمل 05, 1401 11:23 Asia/Kabul
  • احمد مسعود، طالبان را به تشکیل حکومتی برآمده از رای مردم فراخواند
    احمد مسعود، طالبان را به تشکیل حکومتی برآمده از رای مردم فراخواند

احمد مسعود رهبر جبهه ضد طالبان در پنجشیر، تشکیل دولت فراگیر را تنها راه پایان بحران افغانستان دانست و تاکید کرد: تا زمانی که طالبان حاضر به قبول حکومت براساس رای و اراده مردم نشوند، مبارزه ادامه می‌یابد.

به گزارش رادیو دری، احمد مسعود در پیامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز یادآور شد: تلاش‌ها برای توقف جنگ از طریق مذاکره با طالبان شکست خورد و طالبان تنها بر تسلیم شدن و بیعت تاکید کرد و حاضر به شنیدن نظرهایی که مشکل افغانستان را به صورت اساسی حل کند و ساز و کاری که براساس آن همه بتوانند در کنار هم صلح‌آمیز زندگی کنند نشد.

مسعود اضافه کرد: در تمام این مدت پیام‌هایش را به طالبان رسانیده که افغانستان نیازمند حکومتی است که برآمده از اراده مردم باشد و مشروعیتش از مردم گرفته شود، اما طرف مقابل این مساله را نپذیرفت و بر ادامه جنگ اصرار داشت.

این رهبر جوان جبهه ضد طالبان، تشکیل حکومت فراگیر برآمده از رای مردم را مهم ترین مانع جلوگیری از رشد تروریسم دانست و از جهان خواست که به افغانستان در استقرار یک حکومت مسوول و مردم‌سالار کمک کند.

مسعود  از همگان دعوت کرد که برای حل مشکل افغانستان از طریق سیاسی تلاش کنند زیرا حل مشکل افغانستان از طریق سیاسی، سبب پیروزی مردم افغانستان و جلوگیری از رشد تروریسم در منطقه و جهان خواهد شد.

رهبر جنبش ضد طالبان همچنین حاکمان فعلی افغانستان را متهم کرد که به وعده خود در زمینه قطع روابط با گروه‌های تروریستی عمل نکرده‌ اند.

احمد مسعود افزود: امروز افغانستان به خانه امن تروریسم بین‌المللی تبدیل شده است و گزارش های دقیقی وجود دارد که گروه‌های تروریستی مثل القاعده در پرتو حمایت حاکمان، مراکز آموزشی خود را در افغانستان گسترش داده‌اند.

او با تاکید بر وحدت مردم افغانستان اضافه کرد که جبهه تحت رهبری او متعلق به همه مردم است و از هیچ قوم و مذهب خاص نمایندگی نمی‌کند.

 رایزنی هیات طالبان با "احمد مسعود"و "اسماعیل خان" در تهران

طالبان و نیروهای احمد مسعود برای ترک موقت مخاصمه توافق کردند

کلیدواژه