حمل 11, 1401 10:29 Asia/Kabul

وانگ یی، وزیر امور خارجه چین با محکوم کردن رفتار آمریکا در افغانستان گفت: واشنگتن منابعی که از افغانستان دزدیده را باید برگرداند.

 چین از روز گذشته (چهارشنبه) به مدت 2 روز میزبان سومین نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان ازجمله جمهوری اسلامی ایران ، روسیه و پاکستان است.

به گزارش رادیو دری، وانگ یی، در مراسم افتتاحیه سومین دور اجلاس کشور‌های همسایه افغانستان در شهر تون شی، چین با محکوم کردن رفتار آمریکا و با بیان اینکه پکن از دولت موقت در افغانستان حمایت می‌کند، گفت: باید با کل گروه‌های تروریستی در افغانستان از جمله داعش مقابله شود. 

وزیرخارجه چین همچنین با اشاره اینکه افغانستان پناهگاه امنی برای تروریست‌ها نیست، بر اهمیت نقش کشور‌های همسایه این کشور در مدیریت مرز‌ها تاکید کرد.

در ادامه این اجلاس سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز با تاکید بر نقش فعالانه‌تر سازمان ملل در ایجاد ثبات در افغانستان و نگرانی ویژه از حضور سازمان‌های تروریستی از جمله داعش در این کشور گفت: ما باید با طالبان تعامل داشته باشیم.

وزیرخارجه روسیه همچنین با اشاره به اینکه حضور ناتو برای سالیان متمادی وضعیت را در افغانستان بدتر کرده است، افزود: آمریکا از مسئولیت خودش در افغانستان کوتاهی میکند و این در حالی است که مقصر اصلی بوده است.

امیرعبداللهیان: افغانستان نیازمند تشکیل دولت فراگیر ملی است

کلیدواژه