حمل 16, 1401 08:22 Asia/Kabul
  • طالبان: برای توسعه اقتصاد افغانستان تلاش میکنیم
    طالبان: برای توسعه اقتصاد افغانستان تلاش میکنیم

معاون والی "بلخ" در شمال افغانستان، اولویت حکومت طالبان را پیشرفت اقتصادی کشور دانست.

به گزارش رادیو دری، مولوی نورالهادی ابوادریس، معاون والی بلخ  با تاکید بر تلاش حکومت طالبان برای رشد اقتصادی جامعه و حمایت از تجار ،گفت: حکومت بر توسعه اقتصاد و تجارت در بخش دولتی و خصوصی متمرکز است و معتقد است بدون احیای اقتصاد، مشکلات افغانستان رفع نخواهد شد.

وی افزود: تشویق و ترغیب تاجران برای سرمایه گذاری در افغانستان بخصوص در ولایت بلخ با جدیت دنبال می شود و طالبان به عنوان خادمین مردم مصونیت جانی و مالی تاجران را تامین و تضمین می کنند.

معاون مقام بلخ ادامه داد: اخیرا مسئولین ارشد دولت اسلامی طالبان در شهرمزارشریف سفر داشتند و طی این سفر کار ساخت کانال بزرگ "قوش تپه" و یک شهرک صنعتی آغاز شد که این اقدامات نشان دهنده عزم راسخ ما برای پیشرفت اقتصادی کشور است.

در همین پیوند حاجی خیرالدین مایل، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت: تاجران با وجود مشکلات در کشور به سرمایه گذاری خود ادامه می دهند ،اما باید دولت طالبان از بخش خصوصی و تاجران حمایت همه جانبه کند.

وی افزود: دولت اسلامی طالبان باید مشکلات خود را در سطح جهان هر چی زود برطرف نماید زیرا روابط بانکی و تجارتی افغانستان با جهان دچار مشکل است و پیشرفت اقتصاد وابسته به روابط تجارتی با جهان می باشد.

افتتاح پروژه اعمار کانال قوش ‌تپه در جوزجان

کلیدواژه