قوس 02, 1395 16:42 Asia/Kabul
  • سفیر ایران در کابل: تروریسم چالش اصلی کشورهای منطقه است

سفیر ایران در دیدار با «سرور دانش» معاون رئیس جمهور افغانستان ضمن محکوم کردن حمله روز گذشته کابل، گفت: تروریسم و افراط‌گرایی چالش اصلی کشورهای منطقه است.

به گزارش خبرگزاری فارس،«محمد رضا بهرامی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، صبح امروز با «سرور دانش» معاون رییس جمهورافغانستان دیدار کرده و در رابطه با موضوعات مختلف رایزنی کردند.

سفیر ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان حمله تروریستی بر مسجد باقر العلوم در کابل، این حادثه را محکوم کرده و تروریسم و افراط‌گرایی را چالش اصلی کشورهای منطقه خواند.

بهرامی ضمن تأکید بر گسترش همکاری‌های متقابل بین دو کشور افغانستان و ایران در زمینه‌های مختلف، از تلاش‌های دولت وحدت ملی مبنی بر تسریع روند کار کمیته گزینش کمیساریای کمیسیون‌های انتخاباتی استقبال کرده و ابراز امیدواری کرد که تسریع این روند بتواند با برگزاری انتخابات همراه شود.

در این دیدار دانش معاون رییس‌جمهوری افغانستان نیز ضمن اظهار قدردانی از همکارهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف با دولت و مردم افغانستان،  تروریسم را یکی از چالش‌های اصلی در منطقه خواند و گفت که مبارزه با افراط گرایی بدون همکاری های جدی و همگرایی منطقه‌ای ممکن نیست.

 

کلیدواژه