وزیر کشور ایران: طالبان نیروهای خود در مرزها با ایران را توجیه کنند
(last modified 1401-02-07T08:35:26+00:00 )
ثور 07, 1401 13:05 Asia/Kabul
  • وزیر کشور ایران: طالبان نیروهای خود در مرزها با ایران را توجیه کنند
    وزیر کشور ایران: طالبان نیروهای خود در مرزها با ایران را توجیه کنند

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد : طالبان نیروهای خود در مرزها با ایران را توجیه کنند.

به گزارش رادیو دری، " احمد وحیدی " وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران امروز ( چهارشنبه )  در حاشیه جلسه هیات دولت درباره ناآرامی در مرز دوغارون گفت: نیروهای طالبان تصور می‌کردند منطقه مرزی مربوط به افغانستان است، اما نیروهای ایرانی به آنها تذکر دادند و با مسئولان آنها در کابل صحبت شد و آنها از نیروهای خود خواستند که از آن منطقه مرزی برگردند و این اتفاق هم افتاد.

احمد وحیدی درباره آمادگی ارتش و مرزبانی برای مراقبت از مرزها افزود: نیروهای نظامی ایران  کاملا آماده بودند و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که کسی حتی به صورت سوء‌ تفاهم بخواهد در مناطق مرزی  اقدام کند.

وی  همچنین گفت : طالبان باید مراقبت کنند تا دیگر این اتفاق نیفتد.

وزیر کشور ایران در پاسخ به سوالی مبنی بر سفر وزیر مهاجران طالبان به ایران گفت: این سفر لازم است ، چند میلیون مهاجر داریم که باید به مسائل مختلف آنها رسیدگی شود و  سازمانی هم برای این کار لازم است.

مرز دوغارون در تایباد، خراسان رضوی، شمال شرق ایران،  اخیرا  به دلیل برخی رفتارهای مغایر اصول مرزبانی بسته شد که پس از مذاکرات انجام شده این مرز بازگشایی شد.

گمرک دوغارون هم با یک قرن سابقه فعالیت در فاصله ۱۸ کیلومتری مرز ایران و افغانستان در حوزه صادرات، واردات، ترانزیت و مسافر فعال است.

معاون سفارت تهران در کابل: مرز ایران و افغانستان مرز دوستی است

کلیدواژه