ثور 17, 1401 18:04 Asia/Kabul
  • استقبال طالبان به گفت و گو با برخی سیاستمداران سابق افغانستان
    استقبال طالبان به گفت و گو با برخی سیاستمداران سابق افغانستان

حکومت طالبان گفت وگو و همکاری با برخی سیاستمداران سابق افغانستان را در دستور کار قرار داده است.

حدود یک ماه پیش حکومت طالبان از ایجاد یک شورای هفت نفری به رهبری شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و انرژی خبر داد و افزود، این شورا با مقام‌های پیشین و سیاستمداران افغانستان ارتباط برقرار می‌کند تا دوباره به وطن برگردند.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت طالبان ،گفت: با هدف تقویت ساختار کشور، تماس با برخی شخصیت ها و سیاستمداران جریان دارد و نتایج گفت وگو با این افراد پس از نهایی شدن به اطلاع عموم خواهد رسید.

این در حالیست که محمد ناطقی یکی از مجاهدین پیشین و معاون حزب وحدت اسلامی و سید اسحاق گیلانی رهبر نهضت جنبش ملی چندی پیش بر تشکیل حکومت همه شمول تاکید کرده بودند.

همزمان با این تحرکات برخی از مقامات طالبان دیدارهای را با رهبران سیاسی و مقامات حکومت پیشین از جمله حامد کرزی رئیس جمهور اسبق و عبدالله عبدالله رئیس سابق شورای مصالحه ملی آغاز کرده اند.

در همین پیوند٬ امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به بهانه عید فطر به خانه گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی رفته بود و با وی دیدار کرد.

هرچند تا کنون هیچ کشوری طالبان را به رسمیت نشناخته، اما یکی از شرایط جامعۀ جهانی برای به رسمیت شناختن حکومت طالبان تشکیل حکومت همه شمول است.

طالبان برای بازگشت مقامات پیشین افغانستان کمیسیون ویژه ایجاد کرد

کلیدواژه