وزیر داخله سابق افغانستان، طالبان را به «نسل کشی تاجیک‌ها» متهم کرد
(last modified 1401-02-22T11:10:36+00:00 )
ثور 22, 1401 15:40 Asia/Kabul
  • وزیر داخله سابق افغانستان، طالبان را به «نسل کشی تاجیک‌ها» متهم کرد
    وزیر داخله سابق افغانستان، طالبان را به «نسل کشی تاجیک‌ها» متهم کرد

وزیر داخله پیشین افغانستان، عملیات نظامی طالبان در پنجشیر و اندراب ها را نسل کشی خوانده و گفته است: طالبان روزی برای این نسل‌کشی محاکمه خواهند شد.

به گزارش رادیو دری، مسعود اندرابی وزیر داخله پیشین افغانستان با اشاره به انتشار گزارش هایی از کشتار هدفمند تاجیکان به دست طالبان افزود: کشتار مردم ملکی، شکنجه کودکان و محاسن سفیدان، آتش‌زدن خانه‌ها و مزارع باشندگان پنجشیر، اندراب و تخار در هیچ دین، آیین و فرهنگی نیست.

وی مدعی شد: هرچند طالبان غیر از جنایت در کارنامه چیزی ندارند اما رهبران این گروه بدانند که آنان برای این نسل‌کشی محاکمه خواهند شد.

چند‌روزی است که در دره پنجشیر، درگیری‌های شدیدی بین طالبان و مخالفان آنها رخ داده است و برخی مدعی شده اند که طالبان در این منطقه به کشتار گسترده تاجیک ها دست زده است.

شمار زیادی از اهالی فرهنگ و فعالان مدنی افغانستان در واکنش به این کشتارها، با هشتگ "نسل‌کشی تاجیک‌ها را متوقف کنید" به این وضعیت اعتراض و تصاویری را از این قتل ها منتشر کرده‌  و از نهادهای حقوق‌بشری درخواست کمک کرده اند.

در این زمینه "وان برنت" سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان با انتشار توییتی کشتار غیرنظامیان در پنجشیر را نگران‌کننده خواند.

طالبان به این خبرها واکنشی نشان نداده است.

اتحادیه اروپا: اوضاع غیرنظامیان در پنجشیر نگران کننده است

کلیدواژه