ثور 24, 1401 18:12 Asia/Kabul
  • واکنش شدید کمیسیون پیگیری مطالبات شیعیان افغانستان به اخلال در نشست این کمیسیون
    واکنش شدید کمیسیون پیگیری مطالبات شیعیان افغانستان به اخلال در نشست این کمیسیون

کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در رابطه با اخلال پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش رادیو دری، در بیانیه کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان پیرامون اخلال پنجمین نشست مشورتی این کمیسیون که امروز  منتشر شده، آمده است که این کمیسیون قرار بود روز جمعه،۲۳ ثور سال روان پنجمین نشست مشورتی خود را با دو هدف عمده گزارش عملکرد کمیسیون در راستای مطالبات جامعه شیعه و مشوره خواهی در رابطه‌ با نحوه ادامه کار این کمیسیون، دایر نماید.
در ادامه این بیانیه آمده است: اجلاس با حضور آیت الله صالحی مدرس، رئیس شورای علمای شیعه افغانستان، اعضای شورای علما و نمایندگان نهادهای حامی کمیسیون در مدرسه علمیه رسالت دایر گردید که در جریان اجلاس تعدادی افراد مسلح از حوزه‌ ششم استخبارات وارد مدرسه شده، ضمن اهانت به شخصیت ها و اعضای حاضر در نشست، با زور و خشونت‌ شرکت کنندگان را متفرق ساختند.
بیانیه می افزاید این اخلال در حالی صورت گرفت که قبلا جهت تامین امنیت با حوزه ششم پولیس هماهنگی لازم به عمل آمده بود و ۴ نفر از نیروهای حوزه ششم پولیس در مقابل مدرسه حاضر بودند، اما مهاجمین بدون اعتنا به این نیروها وارد مدرسه و اجلاس شده‌، برخوردهای اهانت بار و خلاف قانون را اعمال کردند.


 کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه "این عمل زشت و تاسف بار" را توهین به کل جامعه شیعه افغانستان دانسته، شدیدا تقبیح نموده است. 


این کمیسیون یادآور شده که اندک زمانی پس از اخلال اجلاس، آمر حوزه ششم استخبارات و مولوی امین اله وقار، رئیس اداره ۴۹۵ استخبارات در مدرسه حاضر شده، ضمن اذعان به تخطی مهاجمان، قول مساعد دادند تا عوامل این حادثه‌ تاسف بار شناسایی و مجازات نمایند.
کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه در پایان تأکید کرده که منتظر عملی شدن وعده مقامات است و متناسب با تصامیم «امارت اسلامی» اقدامات لازم را اتخاذ می‌نماید.
قرار بود صبح روز جمعه پنجمین نشست مشورتی کمیسیون پیگیری مطالبات جامعه شیعه افغانستان در مدرسه علمیه رسالت و پس از آن، یک نشست خبری با خبرنگاران برگزار شود، اما نیروهای استخبارات ضمن برهم زدن و لغو این نشست، مانع حضور خبرنگاران شده و از آنها خواستند که این رویداد را منتشر نکنند، اما این برخورد بازتاب وسیعی در صفحات اجتماعی و سپس در رسانهها داشت.
 
این اقدام در حالی صورت میگیرد که روز شنبه هفته گذشته، ۱۷ ثور، مولوی امیرخان متقی، وزیر خارجه دولت اسلامی طالبان با حضور در مدرسه بزرگ خاتم النبیین(ص) در کابل، با شورای علما و برخی از متنفذین جامعه تشیع کشور دیدار و بر استحکام روابط میان حکومت و جامعه تشیع و همچنین حفظ وحدت و یکپارچگی تاکید کرده بود.

یاسر محسنی: طالبان وعده داد با مهاجمان به نشست علمای شیعه برخورد کند

کلیدواژه