جوزا 01, 1401 18:55 Asia/Kabul

آزمون سالانه دانش آموزان ولایت ننگرهار در حالی آغاز شد که هنوز هم سرنوشت دختران دانش آموز بالاتر از صنف ششم مشخص نشده است.

به گزارش آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مفتی حبیب حضرت حقانی رئیس معارف ولایت ننگرهار در مراسم آغاز آزمون سالانه مناطق گرمسیر گفت این آزمون در شهر جلال آباد و چهارده ولسوالی این ولایت برگزار می شود که در آن حدود هفتصد هزار دانش آموز حضور دارند .

اما وی در مورد سرنوشت دختران دانش آموز بالاتر از صنف ششم چیزی نگفت این در حالی است که سال تعلیمی در مناطق گرمسیر به پایان رسیده اما هنوز هم دروازه های مکاتب به روی دختران دانش آموز بالاتر از صنف ششم مسدود می باشد .

رییس اداره معارف ولایت ننگرهار گفت مطالعات آنان نشان می دهد که در سال جاری بیشتر دانش آموزان از ولایت ننگرهار از راه آزمون سراسری کنکور به موسسات تحصیلات عالی کشور راه خواهند یافت .

 

مفتی حبیب حضرت حقانی افزود  کمبود معلمین مشکل اساسی بر سر راه پروسه معارف در این ولایت می باشد اما وزارت معارف چهار هزار بست خالی معلمین را به دسترس اداره معارف ننگرهار قرار داده است که پروسه ثبت نام آن آغاز شده و بعد از اخذ ازمون مشکل کمبود معلمین نیز حل خواهد شد.

 رییس اداره معارف ننگرهار به دانش آموزان اطمینان داد که پروسه آزمون سالانه شفاف وبه هیچ کس حق مداخله در آن داده نخواهد شد.

آغاز آزمون های دانش آموزان در مناطق گرمسیر افغانستان

 

کلیدواژه