جوزا 09, 1401 11:20 Asia/Kabul
  • طالبان، گزارش شورای امنیت را درباره فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان رد کرد
    طالبان، گزارش شورای امنیت را درباره فعالیت گروههای تروریستی در افغانستان رد کرد

وزارت امور خارجه‌ طالبان، سیزدهمین گزارش گروه نظارتی شورای امنیت سازمان ملل متحد را درباره حضور و «فعالیت گروه‌های خارجی در افغانستان» بی‌اساس دانسته و تکذیب کرده است.

به گزارش رادیو دری، در گزارش تیم نظارتی شورای امنیت آمده است که ایمن الظواهری رهبر القاعده  با هبت‌الله آخوندزاده  رهبر طالبان تجدید بیعت کرده است.

در بخشی از این گزارش ادعا شده است که طالبان پاکستانی هم با چندین هزار جنگجو در افغانستان حضور دارند و به فعالیت خود علیه پاکستان ادامه می‌دهند.

وزارت خارجه‌  طالبان امروز (دوشنبه، ۹ جوزا) در بیانیه ای اعلام کرده  است که «حقیقت این است که با حاکمیت دوباره‌  طالبان، از هرگونه آسیبی به کشورهای منطقه و جهان از سوی افغانستان جلوگیری شده است».

این وزارتخانه تصریح کرده که دولت طالبان در ۹   ماه گذشته همواره تلاش کرده است تا فضای اعتماد را با کشورهای جهان و منطقه ایجاد کند و مطابق تعهدات خود اطمینان می‌دهد که به هیچ‌کسی اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر را  نخواهد داد.

این بیانیه می افزاید: طالبان خواهان آن است که اطلاعات از منابع ناشناخته دریافت نشود و به «دولت فعلی افغانستان این حق مشروع داده شود تا حقایق را از طریق نماینده‌  دائمی خود به شورای امنیت و سایر کشورها ارایه کند».

این در حالی است که نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در اختیار دیپلمات حکومت پیشین است.

سازمان ملل:رهبر القاعده با رهبر طالبان تجدید بیعت کرده است

پنتاگون: طالبان محدودیت های القاعده را کاهش می دهد

 

کلیدواژه