قوس 06, 1395 16:35 Asia/Kabul

اولین روز کنفرانس منطقه‌ ای"حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار" امروز در کابل پایتخت افغانستان از سوی کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،این کنفرانس برای دو روز ادامه دارد و سیما سمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان در نخستین روز کنفرانس حقوق بشر و اهداف توسعه پایدار گفت، بدون تأمین صلح، دست یافتن به توسعه پایدار ناممکن است.

خانم سمر رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان با بیان اینکه صلح و ثبات با تأمین عدالت، دائمی خواهد شد تأکید کرد که اگر در توافقات صلح، قربانیان جنگ مورد توجه قرار نگیرند، آن توافق، فقط یک توافق سیاسی خواهد بود.

از سوی دیگرسرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان نیز که در این کنفرانس حضور داشت بیان کرد که با تمام چالش‌های موجود می‌توان به دست آوردهای حقوق بشری در یک‌ ونیم دهۀ اخیر با افتخار اشاره کرد.

دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان همچنین بر موجودیت برنامه ها و اهداف توسعه پایدار در تمامی وزارت‌خانه‌ها و ادارات مربوط تاکید کرد.

این در حالیست اهداف توسعه پایدار در افغانستان زدودن فقر، پایان گرسنگی، دسترسی به صحت، دسترسی به تعلیم و تربیت، برابری جنسیتی، صلح، امنیت، عدالت و حاکمیت قانون می باشد.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان نیلوفر نوروزی موجود است.

 

کلیدواژه