جوزا 15, 1401 19:03 Asia/Kabul
  • بهره برداری از یک دستگاه تولید اکسیژن در ولایت بدخشان
    بهره برداری از یک دستگاه تولید اکسیژن در ولایت بدخشان

یک دستگاه تولید اکسیژن با هزینه نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار از سوی بنیاد آغا خان با همکاری مالی اتحادیه اروپا در شفاخانه کووید ۱۹ ولایت تخار به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش رادیو دری، عزیز احمد مرادی، مسوول منطقوی بنیاد آغا خان در تخار در محفل بهره برداری از ماشین تولید اکسیژن گفت:« این دستگاه در یک شبانه روز ظرفیت تولید ۱۳ بالون اکسیجن خالص را دارد و می تواند اکسیجن مورد نیاز شفاخانه کوید ۱۹ و شفاخانه ولایتی تخار را تامین کند».
 مرادی افزود که دفتر آغا خان برای استفاده درست و حفظ و مراقبت از این دستگاه ۴ تن از کارمندان بخش صحی را نیز آموزش می دهد.
از سوی دیگر، دکتر عبدالقهار احمدی، رئیس صحت عامه تخار از بنیاد آغا خان و اتحادیه اروپا بابت تأسیس دستگاه تولید اکسیژن در شفاخانه کووید ۱۹ این ولایت قدردانی کرد و افزود که پیش از این، تهیه اکسیژن یکی از چالش های جدی بیماران دراین ولایت بود تا جایی که ده ها تن از بیماران به دلیل کمبود اکسیژن جان باختند.
دستگاه تولید اکسیژن در ولایت تخار در حالی تاسیس شد که در گذشته تعداد زیادی از بیماران از نبود اکسیژن کافی در این ولایت شکایت داشتند و برخی از آنان مجبور بودند یک بالون اکسیژن را تا حدود ۵۰ هزار افغانی برای تداوی بیماران شان خریداری کنند.

بهره برداری از یک دستگاه تولید اکسیژن در ولایت بدخشان

کلیدواژه