سرطان 02, 1401 10:53 Asia/Kabul
  • کمک‌های بشردوستانه ایران، پاکستان و قطر برای زلزله‌زدگان به افغانستان رسید
    کمک‌های بشردوستانه ایران، پاکستان و قطر برای زلزله‌زدگان به افغانستان رسید

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که در ادامه کمک‌ها به زلزله‌زدگان در جنوب شرق افغانستان، 2 فروند هواپیما حاوی کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان رسید

به گزارش رادیودری «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان اعلام کرد که در ادامه کمک‌ها به زلزله‌زدگان در جنوب شرق افغانستان، 2 فروند هواپیما حاوی کمک‌های بشردوستانه ایران به افغانستان رسید.وی افزود که پاکستان نیز 8 کامیون حاوی مواد غذایی و اقلام مورد نیاز دیگر را از طریق مرز زمینی به ولایت «پکتیکا» منتقل کرد.مجاهد ادامه داد که در ادامه این کمک‌ها، یک فروند هواپیما حاوی کمک‌های بشردوستانه قطر نیز به کابل رسیده است.

از سوی دیگر مقامات ایران، پاکستان و چین نیز در پیام‌های جداگانه برای کمک به زلزله‌زدگان در افغانستان ابراز آمادگی کرده‌اند.

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته در پیامی با ابراز همدردی دولت و ملت ایران با مردم افغانستان اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران برای آکاده هرگونه کمک به زلزله‌زدگان در افغانستان است.

«وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در یک نشست خبری گفت: ما آماده ارائه کمک‌های بشردوستانه اضطراری مطابق به نیازهای افغانستان هستیم.

در همین حال ارتش پاکستان نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با قربانیان این رویداد تاکید کرده که برای ارائه تمامی کمک‌های بشردوستانه ممکن به مردم افغانستان آماده است.

920کشته وبیش از620مصدوم جدیدترین امار رسمی حادثه زلزله جنوب شرق افغانستان

کلیدواژه