اسد 01, 1401 09:58 Asia/Kabul
  • کاظمی قمی از گسترش فعالیت های داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد
    کاظمی قمی از گسترش فعالیت های داعش در افغانستان ابراز نگرانی کرد

نماینده ویژه ایران در امور افغانستان از گسترش تروریسم در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت: در یک سال اخیر، داعش از لحاظ جغرافیایی، ساختاری و سازمانی در افغانستان گسترش یافته است.

به گزارش رادیو دری؛ «حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان که به اسلام آباد سفر کرده است بعد از دیدار با برخی مقامات عالی‌رتبه پاکستان در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در یک سال اخیر، داعش در افغانستان از لحاظ جغرافیایی، ساختار و سازمانی گسترش یافته و متقابلاً تلاش آمریکا نیز این است تا شرایطی را به وجود آورد که افغانستان به سمت ثبات و امنیت نرود. 

کاظمی قمی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران درباره افغانستان، مطابق با فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر پایه نگاه مردمی است اظهار کرد: بر اساس فرمایش حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و مردم می‌مانند، از این رو جمهوری اسلامی با چنین نگاه حکیمانه‌ای، سیاست خود را بر تعامل با حاکمان طالبان قرار داده و دلیل آن نیز، کمک به امنیت، ثبات و بهبود اقتصادی افغانستان است.

وی در عین حال استفاده از همه ظرفیت‌های مردمی برای تشکیل دولتی فراگیر را  تنها راه برون رفت افغانستان از اوضاع کنونی این کشور دانست.

نماینده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان، با اشاره به دیدارهای خود با وزیر امور خارجه پاکستان و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور در امور افغانستان تصریح کرد: دیدگاه مقامات پاکستانی درباره افغانستان مثبت است و دولتمردان این کشور نیز بر ایجاد ثبات و امنیت دائمی در افغانستان تاکید دارند.

کاظمی قمی روز جمعه در سفر به اسلام‌آباد پایتخت پاکستان با «بلاول بوتو زرداری» وزیر امور خارجه و «محمد صادق» نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان در امور افغانستان دیدار کرد.

این دیدارها در آستانه اجلاس بین‌المللی و منطقه ای تاشکند با موضوع افغانستان صورت می گیرد.

توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به هیات حاکمه سرپرستی در افغانستان

تاکید رئیس جمهوری اسلامی ایران بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

کلیدواژه