قوس 09, 1395 18:30 Asia/Kabul

حجت الاسلام ذاکری عالم دینی افغانستان با اشاره به تلاش برخی جریانها برای ترویج افکار افراطی-تکفیری تاکید کرد "برگزاری برنامه ها ی دینی مذهبی یکی از بهترین راهها برای تحکیم اخوت اسلامی و مبارزه با افکار افراطی است.

حجت الاسلام دکتر محمد اسحاق ذاکری عالم دینی و معاونت پژوهشی جامعه المصطفی(ص) در کابل تاکید کرد "برگزاری برنامه ها ی دینی مذهبی و دعوت از عموم مردم به حضور در این برنامه ها یکی از بهترین راهها برای نشر معارف اسلامی ،تحکیم اخوت اسلامی و مبارزه با افکار افراطی است.

حجت الاسلام ذاکری در مصاحبه با رادیو دری افزود "آشنایی مردم با سنت وسیره  نبوی، تعظیم شعائر دینی ، تقویت اعتقادات و اخلاق از جمله کارکردهای برگزاری مناسبتهای دینی است.

عالم دینی افغانستان با اشاره به توجه خاص شیعیان و اهل سنت افغانستان به مناسبتهای دینی به ویژه ایام رحلت ختم المرسلین حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: پبامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) الگوی جهان اسلام هستند و راه حل مشکلات مسلمانان شناخت و پیروی از سیره نبوی است.

معاونت پژوهشی جامعه المصطفی(ص) در کابل اظهار داشت " برخی جریانها با تحریکات بیرونی تلاش می کنند تا افکار افراطی-تکفیری را ترویج دهند اما شیعیان و اهل سنت افغانستان بر اساس آموزه های دینی،رابطه بسیار نیک و حسنه دارند و رویکرد اکثر مردم مبارزه با جریانهای افراطی و انحرافی است.

وی تصریح نمود "عالمان هوشیار و تیزبین در ولایات مختلف نیز با تشکیل شورای علما، ضمن تبیین اعتدال اسلامی و سیره نبوی در مقابل حرکتهای افراطی وهابیت و سلفی گری ایستاده اند.

  

 

کلیدواژه