اسد 08, 1401 17:59 Asia/Kabul

معاون سیاسی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان، گسترش روابط دوستانه با کشورهای همسایه را خواستار شد .

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری،«شیر محمد عباس استانکزی»، معاون سیاسی سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان امروز( شنبه) در خصوص تحولات افغانستان و مواضع کشورهای جهان در رابطه با این این دولت با بیان اینکه طالبان با همه جهان به خصوص کشورهای همسایه رابطه دوستانه دارد، گفت: «ما اجازه نمی‌دهیم که هیچ کشوری از خاک افغانستان کشورهای دیگر را تهدید کند.»

استانکزی افزود ، هر کشوری در افغانستان منافع خود را دارد و کشورهای غربی و آمریکا به دنبال انزوای دولت موقت طالبان نیستند.

این مقام  طالبان در پاسخ به زمان بازگشایی مدارس دخترانه پایه ششم به بالا در افغانستان نیز خاطرنشان کرد : گفت‌وگوها در سطح رهبری طالبان در این خصوص جریان دارد و به زودی شاهد بازگشایی مدارس خواهیم بود. 

درهمین زمینه  هیاتی از روحانیون پاکستانی به رهبری مولانا تقی عثمانی که برای دیدار با مقامات طالبان به کابل سفر کرده بودند امروز در بازگشت به کشورشان از بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان در آینده نزدیک خبر دادند.

استانکزی همچنین نشست اخیر بین المللی در تاشکند را که با محوریت افغانستان برگزار شده بود مهم دانست و تاکید کرد، چنین نشست‌هایی بر گسترش تعاملات و روابط دیپلماتیک طالبان با منطقه و جهان موثر خواهد بود.

استانکزی: مکتب های افغانستان باید به‌روی تمامی دانش‌آموزان باز شود

کلیدواژه