توقف فعالیت چند رسانه در ولایت تخار
(last modified 1401-05-14T07:29:40+00:00 )
اسد 14, 1401 11:59 Asia/Kabul
  • توقف فعالیت چند رسانه در ولایت تخار
    توقف فعالیت چند رسانه در ولایت تخار

فعالان رسانه درباره توقف فعالیت رسانه ها در ولایت تخار افغانستان به دلیل مشکلات مالی هشدار دادند.

براساس گزارش ها، ۹ رسانه در ولایت تخار به دلیل مشکلات اقتصادی از فعالیت بازمانده‌اند و در صورت ادامه این روند ۴ رسانه دیگر مجبورند فعالیت خود را متوقف کنند.

به گزارش رادیو دری، مسئولان شماری از رسانه های محلی در تخار می گویند که چالش های اقتصادی فعالیت هایشان را دشوار ساخته و به همین علت ۹ رسانه در این ولایت از فعالیت بازمانده اند.
در همین ارتباط عبدالسمیع خاوری، مسئول یک رسانه محلی در تخار، گفت: بسیاری از رسانه های تخار با مشکلات مالی روبه رو شده و فعالیتشان متوقف شده است.
صدرالدین قونری، مدیر مسوول یکی دیگر از رسانه های محلی در تخارهم ،گفت: پیش از این هفت کارمند داشتیم، اما اکنون به دلیل کمبود بودجه، عذر بیشترشان را خواسته ایم.
حجت الله مجددی، رئیس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان هم گفت: در یک سال گذشته از ۵۴۴ رسانه ۲۱۸ رسانه بسته شده و از ۱۲ هزار کارمند رسانه ۷ هزار تن کارشان را از دست داده اند.
بربنیاد اطلاعات انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان، بیش از ۲۸۰۰ زن و دختر پیش از روی کار آمدن دوباره طالبان در رسانه های افغانستان کار می کردند، اما در یک سال گذشته بیش از ۲۱۰۰ تن آنان کارهایشان را به علت های گوناگون ازجمله سختگیری های حکومت از دست داده اند.

مساله فشار بر رسانه ها به عنوان یک ابزار تبلیغاتی علیه حکومت حاکم استفاده می شود

کلیدواژه