فعالیت ده مدرسه رسمی داعش در ولایت ننگرهار
(last modified 1395-09-10T09:44:32+00:00 )
قوس 10, 1395 14:14 Asia/Kabul
  • فعالیت ده مدرسه رسمی داعش در ولایت ننگرهار

رئیس اداره حج و اوقاف ولایت ننگرهار در شرق کشور می گویند که گروه داعش اکنون نیز بیش از ده مدرسه رسمی دارد و در آن به جنگجویان خود آموزش های جنگی می دهد.

به گزارش رادیو دری به نقل از اسپوتنیک ، مسؤولان محلی در ولایت ننگرهار می‌گویند گروه داعش بیش از ده مدرسۀ رسمی در این ولایت دارد و جنگ‌جویانش را آموزش می‌دهد.

مولوی عبدالظاهر حقانی رییس حج و اوقاف ولایت ننگرهار می‌گوید که شاگردان مدرسه‌های دولت اسلامی در ننگرهار پسران جنگ‌جویان این گروه و برخی از ساکنان محلی می‌باشند.

آقای حقانی که دوسال پیش فتوای جهاد علیه داعش را صادر کرد گفته‌ است که در شهرستانهای اچین، ده‌بالا، نازیان و کوت ننگرهار مدرسه‌های داعش فعالند و افرادشان آموزش نظامی می‌بینند.

به گفتۀ او این مدرسه‌ها در گذشته توسط دولت برای پسران ساکنان شهرهای آسیب‌پذیر توسط داعش، تاسیس شده بود ولی پس از تصرف گروه داعش به این بخش‌ها مدرسه‌ها نیز تحت اداره‌اش در آمدند.

حقانی گفته‌ است شمار اندک ساکنان محلی در مدرسه‌های داعش آموزش می‌بینند و بیش‌تر شاگردان این مدارس، کودکان جنگ‌جویان داعش و جوانان که در صف این گروه فعالیت دارند، آموزش‌های نظامی فرا می‌گیرند.

به گفته وی شاید حدود بیست تا بیست و پنج مدرسه  در دست داعش باشد و دیگر تمام مدرسه‌ها تحت مراقبت ادارۀ حج و اوقاف قرار دارد.

  در همین حال عطاءالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار با تایید مدرسه‌های داعش در شهرستان شینوار گفته‌ است که در تلاش نابودی آن هستند.