فاکس نیوز: تاکید بر پاسخگویی بایدن برای خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان
(last modified 1401-05-25T05:22:01+00:00 )
اسد 25, 1401 09:52 Asia/Kabul
  • فاکس نیوز: تاکید بر پاسخگویی بایدن برای خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان
    فاکس نیوز: تاکید بر پاسخگویی بایدن برای خروج مفتضحانه آمریکا از افغانستان

شبکه خبری فاکس‌نیوز در گزارشی با فاجعه بار خواندن خروج آمریکا از افغانستان، بر پاسخگو کردن رئیس جمهور آمریکا درباره خروج مفتضحانه این کشور از افغانستان تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری، شبکه خبری فاکس‌نیوز گزارش داد، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا یک سال گذشته را صرف انحراف اذهان عمومی این کشور از پاسخگویی درباره خروج فاجعه بار آمریکا از افغانستان کرده است.

پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، در دو هفته دولت این کشور به دست طالبان فروپاشید. بایدن مقصر اصلی فروپاشی دولت پیشین و سقوط افغانستان خوانده شد و صرف نظر از اینکه دولت وقت افغانستان می توانست بعد از خروج آمریکا عملکرد مثبتی داشته باشد یا نه، مردم افغانستان هرگز این خیانت بزرگ بایدن به کشورشان را فراموش نمی کنند.

خروج غیرمسئولانه نیروهای اشغالگر آمریکایی و غربی، بعد از 20 سال ضربه زدن به ثبات و امنیت و آرامش واقتصاد این کشور، در بدترین زمان و شرایط ممکن انجام شد و دردی از مردم افغانستان دوا نکرد. حاصل ۲۰ سال اشغالگری آمریکا و متحدانش، اوضاع امروزی و اسفبار مردم افغانستان است.

اکنون نیز با وجود خروج آمریکا از افغانستان، میلیاردها دلار دارایی مردم افغانستان بلوکه شده در شرایطی که مردم این کشور به ویژه بعد از زلزله و سیل های اخیر، به این وجوهات مالی نیاز دارند.

افزایش آوارگان افغان و کسانی که مجبور به ترک خانه و کاشانه خود نیز شدند، از دیگر پیامدهای خروج ناگهانی آمریکا از افغانستان بود که بر مشکلات و مصائب افغان ها افزود.

سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود از وضعیت مردم افغانستان بر ضرورت افزایش کمک های بشردوستانه به مردم این کشور تاکید کرده است اما در مورد این که چه کسانی و کدام دولت ها مسئول شرایط امروز کشور جنگ زده افغانستان هستند و باید جبران مافات کنند، مهر سکوت بر دهان زده است.

حامد کرزی: مردم افغانستان از حضور 20 ساله آمریکا متضرر شدند

کلیدواژه