اسد 30, 1401 19:17 Asia/Kabul
  • مولوی عبدالکبیر: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
    مولوی عبدالکبیر: از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد

معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت موقت طالبان در دیدار با کاردار اتحادیه اروپا گفته است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

به گزارش رادیو دری، دفتر مطبوعتی ریاست الوزرای طالبان امروز با نشر خبرنامه‌ای گفته است که مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی ریاست الوزرای حکومت طالبان در دیدار با آرنوت پاولز، رییس هیأت اتحادیه اروپا در کابل، گفته است که از خاک افغانستان برعلیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

در این خبرنامه همچنین آمده است: مولوی عبدالکبیر تاکید کرده که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد و به هیچ کشوری اجازه حمله به حریم هوایی افغانستان را نخواهیم داد.

وی افزوده است: ما خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله اتحادیه اروپا هستیم. تعامل و روابط سیاسی ما با همسایگان و کشورهای منطقه و جهان ادامه دارد و امیدوارم در آینده تحولات خوبی داشته باشیم.

به گفته منبع، در این دیدار رییس هیأت اتحادیه اروپا برای افغانستان در افغانستان نیز گفت: ما می‌خواهیم با افغانستان تعامل بیشتری داشته باشیم و از مردم آن حمایت کنیم و به گفتگوهای خود در زمینه‌های مختلف ادامه دهیم.

وی همچنین تاکید کرده که اتحادیه اروپا خواهان صلح و وحدت مردم در افغانستان است.

گفتنی است با گذشت بیش از یک سال از تسلط طالبان بر افغانستان هنوز هیچ کشوری به شمول کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حکومت این گروه را به رسمیت نشناخته است.

تاکید طالبان بر عدم تعرض به دیگر کشورها از خاک افغانستان

کلیدواژه