سنبله 01, 1401 15:29 Asia/Kabul
  • مهاجران افغان در خیابان‌های فرانسه بی سرپناه و سرگردانند
    مهاجران افغان در خیابان‌های فرانسه بی سرپناه و سرگردانند

سازمان‌های حامی پناهندگان در فرانسه از سرگردانی جمعی از مهاجران افغانستانی در خیابان‌های این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

به گزارش رادیو دری؛ سازمان‌های حامی پناهندگان در فرانسه اعلام کرده اند که تعداد قابل توجهی از پناهجویان افغان به علت نبود سرپناه و بعضی به دلیل آزار پلیس، در جاده‌های شمال فرانسه در وضعیت نابسامانی بسر می‌برند.

بر اساس این گزارش، شماری از این پناهندگان، جاماندگان عملیات انتقال به پناهگاه‌ها هستند که به ناچار در جاده‌ها و زیر پل‌ها می‌خوابند.

یک مقام دولتی در فرانسه که نامی از وی منتشر نشده گفته است: « تاکنون 281 نفر از پناهجویان افغان که در نزدیکی کانال اورک و خیابان دلفین سیریگ، خیمه زده‌ بودند، به پناهگاه‌ها انتقال داده شدند».

یک  پناهجوی افغان می گوید: در هیچ یک از مراکز پذیرایی از پناهجویان نتوانسته است به طور دایم مستقر شود و همچنان منتظر پاسخ «اداره مهاجرت» به تقاضای پناهندگی‌اش است.

دیگر پناهجوی افغان نیز که پیش‌‍تر مترجم  نیروهای انگلیسی در افغانستان بوده و به فرانسه مهاجرت کرده است گفته که تمام مدارکش را به مقامات فرانسه ارائه کرده اما پناهندگی دریافت نکرده است.

پناهجویان افغان در دیگر کشورهای اروپا و آمریکا نیز وضعیتی مشابه فرانسه دارند؛ چنان که «هفته نامه اشپیگل» در گزارشی با اشاره به رفتارهای غیرقانونی گارد ساحلی یونان با پناهجویان آن را «جنایتی از طرف تمام اروپا» خوانده و یک مرکز رسیدگی به امور پناهجویان در آمریکا نیز وضعیت پناهندگان تخلیه شده افغان را «به شدت نگران کننده» توصیف کرده است.

شکایت 6 مترجم افغانستانی نیروهای انگلیسی از دولت لندن

تاکید مقام وزارت خارجه ایران بر اجرای تعهدات اروپا در قبال مهاجران افغانستانی

کلیدواژه